احمدعلی موهبتی روز شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان با حضور رئیس سازمان بنیاد مسکن کشور اظهار داشت: نیمی از مردم این استان در روستاها زندگی می‌کنند که راه حل رهایی یافتن از مشکل حاشیه‌نشینی در شهرهای بزرگ توجه بیش از پیش به روستاها است.

وی ادامه داد: در اجرا طرح‌های هادی روستایی در سیستان وبلوچستان رشد داشته‌ایم اما به نسبت میانگین کشور در رتبه مطلوبی قرار نداریم.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: یکی از مشکلات روستاهای سیستان و بلوچستان فاصله زیاد آنها از یکدیگر و پراکندگی است که این مساله هزینه‌های مضاعفی را در زمینه خدمات‌رسانی چون آب و برق و غیره بر دولت تحمیل می‌کند.

وی افزود: هزینه خدمات رسانی روستایی در سیستان و بلوچستان ۲.۵ برابر میانگین هزینه کشوری است.

موهبتی ادامه داد: در حوزه تهیه مسکن محرومان در تفاهمی سه جانبه قراراست ۱۲ هزار واحد مسکن روستایی در این استان ساخته شود.

وی با اشاره به اجرای طرح گازرسانی به سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سه استان کشور در این طرح ورود کرده و به صورت ضربتی کار گازرسانی به مناطق مختلف این استان را انجام می‌دهند.

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه با بیان اینکه مردم این استان بالاترین ضریب امیدواری به انقلاب و نظام را در کشور دارند افزود: امروز هیچ خیانتی بزرگتر از بدبینی و القا حس ناامیدی در میان مردم نسبت به نظام جمهوری اسلامی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: مسئولی که وظیفه خدمت به مردم را بر عهده دارد اگر مسیری خلاف این مهم را انتخاب کند خائن است و باید مجازات شود.

امنیت و مسکن ۲ بخش مهم زندگی بشر است

امام جمعه اهل سنت زاهدان نیز در این مراسم اظهار داشت: هویت و مسکن ۲ بخش مهم در زندگی بشر به حساب می آید.

مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی ادامه داد: مردم سیستان و بلوچستان در زمینه داشتن مسکنی مناسب به ویژه در حوزه روستایی مشکل دارند که نیاز است مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: در حوزه حاشیه‌نشینی شهرهای سیستان و بلوچستان کارهای خوبی در دست اقدام است که در اینباره از مسئولان تشکر می‌کنیم.

مدیر کل سابق بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به عملکرد دوران خدمتی خود در این استان اظهار داشت: شاخص توسعه طرح‌های روستایی در سال ۱۳۹۳ در این منطقه ۴۸ درصد بوده که امروز این رقم به ۸۹ درصد رسیده است.

ملک سالاری ادامه داد: در حوزه طرح های روستایی ۲۲۰ روستا در سیستان وبلوچستان از روکش آسفالت برخوردار شده اند.

وی بیان کرد: سه هزار واحد روستایی نیازمند بازسازی و تعمیر در سراسر سیستان و بلوچستان شناسایی که تعدادی از این واحدها افتتاح و یا آماده بهره‌برداری شده‌اند.

مدیر کل سابق بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: مدیریت و اتمام سه هزار و ۸۰۰ واحد مسکن مهر این استان در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر به بنیاد مسکن محول که عملیاتی و اجرا شده است.

به گزارش ایرنا در این مراسم از زحمات ملک سالاری مدیرکل سابق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان تقدیر و سیدخلیل منبتی به عنوان مدیرکل جدید این نهاد معرفی شد.

۹۹۱۴**۶۰۸۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.