شماری از شهروندان سیستان و بلوچستان سهمیه ۲۰۰ لیتری اختصاص یافته برای سوخت خودروها را ناکافی و این مقدار سوخت را مصرف کمتر از یک هفته عنوان کردند.
شماری از مردم استان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا نگاه ویژه دولت را برای حل این معضل خواستار شدند.
اکبر میربلوچ از شهروندان خاش گفت: پهناورترین استان کشور تنها یک جایگاه سی ان جی"cng" آنهم در ایرانشهر دارد و سوخت بیشتر خودروها بنزین است.
وی افزود: نبود ناوگان حمل‌ونقل عمومی درون و برون شهری و لزوم استفاده از سامانه‌های گرمایشی و سرمایشی در خودروها، فاصله زیاد شهرها، پائین بودن شاخصهای خدمات توسعه ای و ضرورت تامین خدمات از شهرهای دیگر استان و نبود کارت ویژه جایگاه در کنار وسعت بالا و پراکندگی جمعیت نیاز به بالا بردن سهمیه ماهانه سوخت خودروها را بسیار ضروری کرده است.
محمد قلندرزهی شهروند دیگر خاشی بیان کرد: سهمیه ۲۰۰ لیتری در ماه برای خودروهای سواری کفایت نمی‌کند و مردم برای دید و بازدیدهای روزانه و به مراسم‌های غم و شادی و صله ارحام خود نمی‌رسند.
وی اظهار داشت: قیمت یک گالن ۲۰ لیتری سوخت در شهرهای استان متفاوت و در بازارهای آزاد بین ۶۰ تا ۱۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد که با توجه به شرایط بد اقتصادی کشور ضروریست مسئولان برای رفع این معضل چاره‌اندیشی کنند.
قلندرزهی ادامه داد: در طرح کدینگ کارت‌های سوخت شاید صف‌ها در مقابل جایگاه‌ها خلوت شده، اما مشکلاتی برای مردم بومی شهرها پدید آمده و کارت‌های خودروهای آنها که در سطح شهرهای استان فعالیت دارند نیز کدینگ شده و هم اینک شاهدیم که خودروی سواری برای جایجایی مسافران وجود ندارد و یا خودروهای مسافرکش به شدت کم شده‌اند.
محمد هراتی از شهروندان سیستانی نیز بیان کرد: من به همراه خانواده‌ام گاها مجبوریم مسافت ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ کیلومتر را به صورت رفت و برگشت با خودروی شخصی طی کنیم و قطعا با مشکلات راه‌های استان و مسافت‌های طولانی و شرایط خاص آب و هوائی سوخت زیادی به مصرف می‌رسد.
وی افزود: کدینگ کردن کارت‌های سوخت شاید اهرمی بازدارنده و کوتاه مدت برای حل مشکلات صف‌های طولانی در مقابل جایگاه‌ها باشد، اما افرادی مانند من و یا مسافران خارج از استان و سایر هم استانی‌ها مجبوریم سوخت مورد نیاز را از بازار آزاد تهیه کنیم.
رضا ناروئی از شهروندان زاهدانی هم گفت:  استدلال دولتمردان برای سهمیه‌بندی سوخت خودروها شاید صرفه جویی در مصرف باشد، اما برای منطقه‌ای مانند سیستان و بلوچستان که پهناورترین استان کشور بوده و مردم آن از شمال تا جنوب با هم قرابت فامیلی دارند و باید با یکدیگر رفت و آمد داشته باشند سهمیه موجود جوابگوی نیاز آنان نیست.
فرماندار خاش پیش از این در نشستی با جوانان و نخبگان این شهرستان که خواهان پیگیری افزایش سهمیه سوختخودروها بودند، گفت: استانداری و فرمانداران شهرهای استان با درک شرایط مردم برای افزایش سهمیه سوخت مورد نیاز خودروها پیگیری کرده‌اند اما این افزایش به تصمیم و موافقت مقامات کلان کشوری بستگی دارد.
صاحب‌گل صالحی اظهار داشت: در حد توان تلاش و پیگیری کرده‌ایم که صف‌ها در مقابل جایگاه‌ها خلوت شود که به شکرانه الهی با فعالیت ۲۴ ساعته جایگاه‌ها شاهد رضایت‌مندی مردم هستیم.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط کدینگ کارت‌های سوخت برای رفع مشکلات مسافران در جایگاه‌های بین راهی تدابیر لازم اتخاذ شده و هم اینک نیز بدون هیچ گونه مشکلی تامین سوخت خودروها در جایگاه‌ها انجام می‌شود.

۷۳۱۰**۶۰۸۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.