خطبه خوانی غدیر، مداحی و اجرای مسابقات فرهنگی و هنری و تجلیل از هم نامان امیرالمؤمنین علی‌بن‌ابیطالب از جمله برنامه‌های این جشن ولایت در خاش بود.
امام جمعه خاش در این مراسم با اشاره به اینکه عید غدیر در امتداد رسالت نبوی است گفت: عید غدیر متعلق به تمام مسلمانان جهان است و همگان حول محور آن وحدت دارند.
حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان با بیان اینکه پیام این عید برای امت اسلامی کنار گذاشتن اختلافات بوده و اساسی‌ترین پیام آن ولایت‌مداری است اظهار داشت: پیام غدیر برای تمام امت اسلامی، اتحاد و انسجام و حفظ همبستگی و برقراری اخوت و برادری در جامعه است.
امام جمعه خاش ادامه داد: غدیر نماد عزتمندی و جاودانگی و حیات امت اسلامی است زیرا در آن واقعه پیامبر گرامی اسلام (ص) بر اهمیت یکدلی، هم‌افزایی، بصیرت و حفظ مصادیق وحدت و یکپارچگی تاکید کرده‌اند.
حجت الاسلام دهقان گفت: قطعا دشمنان اسلام و منافقان کوردل پیام غدیر را دریافت نمی کنند، زیرا آنها از مسیر الهی و سیرت پیامبر و بزرگان دین خارج هستند.
وی افزود: جای مسرت و خوشحالی است که بعد از گذشت حدود ۱۵ قرن شاهد حیات و جاودانگی اسلام هستیم و مسلمانان شیعه و سنی در این خطه از میهن اسلامی در کنار همدیگر زندگی مسالمت آمیزی دارند و به تقویت عناصر وحدت و همبستگی در جامعه می‌اندیشند.
به همین مناسبت مراسم باشکوهی در حسینیه صاحب الزمان(عج) خاش نیز برگزار شد.

۷۳۱۰**۶۰۸۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.