معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزادچابهار روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همزمان با جشنواره مونسون جشنواره‌ غذاهای محلی با طعم متفاوت و خوشمزه برگزار که مورد استقبال واقع شد.

محمداکبر چاکرزهی افزود: این جشنواره غذا با شرکت بالغ بر ۶۰ نفر از رستوران‌ها، مراکز بوم‌گردی و پذیرایی، سرآشپزها و کدبانوهای شهرستان‌های مختلف استان سیستان و بلوچستان و سایر شهرهای کشور در نمایشگاه بین‌المللی منطقه آزاد چابهار محل برگزاری جشنوار مونسون برگزار شد.

وی بیان کرد: جشنواره مونسون در منطقه آزاد چابهار همراه با برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی و هنری و برپایی نمایشگاه عرضه کالاهای متنوع از ۲۵ مردادماه آغاز شده و تاکنون در شب‌های گذشته با استقبال خوب قشرهای مختلف مردم روبه‌رو شده است.

وی ادامه داد: همزمان با جشنواره تابستانی مونسون و نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات و هدایای استان‌های مختلف کشور در نمایشگاه بین‌المللی منطقه آزاد چابهار، به‌طور مشترک روز فرهنگ و هنر شهرستان‌های نیکشهر، چابهار، کنارک، سراوان، قصرقند و سرباز نیز برگزار شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار گفت: امسال جشنواره مونسون متفاوت و همراه با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری برگزار شد و مورد استقبال خوب علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر منطقه قرار گرفت.

چاکرزهی افزود: اجرای دهل و سرنا قصرقند رقص دو چاپی به‌عنوان هنر موسیقی بلوچ و اجرای سازهای سیستانی وسرحدی از جمله برنامه‌های شاد این رویداد فرهنگی هنری بود.

وی بیان کرد: آداب، رسوم و باور شهرستان نیکشهر با اجرای موسیقی پیرپتر، برنامه‌های شاد کمدی، اجرای مسابقه جذاب و هیجان‌انگیز برای خانواده‌ها، اجرای موسیقی سنتی و پاپ و تجلیل از پیشکسوتان هنری باهدف حمایت و پاس‌داشت از خدمات آنان نیز در طول این برنامه انجام شد.

وی ادامه داد: همچنین همزمان با جشنواره تابستانی مونسون منطقه آزاد چابهار و نمایشگاه صنایع دستی، سوغات و هدایای استان‌های مختلف کشور روز فرهنگ و هنر شهرستان سراوان و چابهار نیز برگزار شد.

عضو هیات مدیره منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: این برنامه فرهنگی و هنری با حضور هنرمندان انجمن‌های نمایش طنز، موسیقی محلی و پاپ و بانوان هنرمند سفالگر سفال کلپورگان به اجرا درآمد.

وی گفت: معرفی غذاها، آداب و رسوم و آثار باستانی شهرستان سراوان از دیگر برنامه‌های این جشنواره بود.

وی افزود: برگزاری روز فرهنگ و هنر شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان در شب‌های جشنواره تابستانی مونسون منطقه آزاد چابهار مورد استقبال قرار گرفته و موجب رضایت‌مندی هنرمندان و مردم شد.

وی ادامه داد: برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی و هنری نیز توسط گروه هنری طنز چابهار برگزار شد.

وی تصریح کرد: اجرای برنامه‌های شاد کمدی توسط کمدین معروف چابهار"نعیم شیخ" و مسابقه جذاب و هیجان‌انگیز با خانواده‌ها از برنامه‌های روز فرهنگ و هنر شهرستان چابهار بودو در بخش دیگری از این برنامه نوازندگان و خوانندگان موسیقی از گروه‌های سنتی و پاپ چابهار به اجرای برنامه پرداختند.

وی بیان کرد: علاوه بر جشنواره مونسون همزمان با عیدغدیر جشن بزرگداشت عید سعید غدیر خم با همکاری حوزه مقاومت بسیج شهید شوشتری منطقه آزاد چابهار، هتل لیپار، موسسه مردم نهاد همراهان جوان، هیات نجات غریق و غواصی چابهار و مجتمع تجاری صالحیار در میدان امام خمینی (ره) منطقه آزاد ورودی هتل لیپار برنامه های ساز و دهل سیستانی، توزیع شربت، شیرینی و نورافشانی برگزار شد.

جشنواره تابستانی مونسون با هدف معرفی آداب و رسوم، موسیقی، غذاهای محلی، سوزن‌دوزی بلوچی و سایر صنایع، شناخت بیشتر از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری همراه با برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی هنری از ۲۵ تا ۲۹ مرداد برگزار شد.

۳۰۴۳**۶۰۸۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.