رحمدل بامری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: موضوع تامین سوخت کشاورزان با روش جدید سهمیه‌بندی به علت ایجاد دو نوع سامانه تعریف شده به نام «ساماب» و «نیوتجارت» مشکلات عدیده‌ای را برای کشاورزان به وجود آورده است بطوریکه مراجعات مکرر این قشر زحمتکش به ادارات متولی و فرمانداری بیشترین مشکل ماه گذشته شهرستان چابهار بوده است.

وی بیان کرد: تحقق اهداف کشاورزی پایدار بدون تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان امکان پذیر نیست و باید هر چه سریعتر مسئولان دست اندرکار مشکلات قطعی و کاهش سوخت کشاورزان این شهرستان را پیگیری و مرتفع کنند.

فرماندار چابهار گفت: در نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان چابهار تعیین وضعیت طرح کدینگ کارت‌های سوخت استان سیستان و بلوچستان و آخرین وضعیت سهمیه سوخت کشاورزان مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود : با رویکرد حمایتی سعی می کنیم کشاورزان مورد حمایت قرار گیرند چون کشاورزان از اقشار تولید کننده و در عین حال آسیب پذیر جامعه هستند.

بامری ادامه داد: مسئولان شهرستان باید به دنبال پیداکردن راه حل مشکلات اقشار مختلف باشند و از طرفی هم وظیفه و تکلیف است که از همه سرمایه‌های ملی در شهرستان حفاظت کنیم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه بعد از چند سال سدهای پیشین سرباز، شی کلگ و زیردان قصرقند پر آب شدهاند اگر از این آب استفاده نکنیم و  زمین‌ها به بهانه‌های مختلف از قبیل بستر رودخانه ، غیرمجاز و فاقد سند و غیره مورد استفاده قرار نگیرند منابع آبی را از دست می دهیم و کشاورزی هم از بین خواهد رفت. 

فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: تحقق اهداف کشاورزی با تخصیص به موقع سوخت کافی و به تبع آن نظارت لازم بر مصرف سوخت توسط کشاورزان مقدور است.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد:  باید مدیران بالادستی استانی و کشوری از وضعیت مشکلات این منطقه آگاه باشند و براساس قانون و رعایت حقوق مردم تصمیم بگیرند.

وی در خصوص تحویل کارت سوخت به جایگاه‌ها  افزود: شرکت نفت شهرستان چابهار باید تصمیم نهایی را بگیرد که با توجه به نیاز شهرستان کارت به کدام جایگاه تحویل گردد و بعد از آن نیز نظارت برآن باید صورت پذیرد.

بامری افزود : اشکالاتی بر نحوه توزیع وارد است باید مکانیزم‌های نظارتی لازم وجود داشته باشد تا مصرف کننده واقعی از سهمیه کارت سوخت جایگاه بهره‌مند شود.

۳۰۴۳**۶۰۸۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.