رضا سرحدی‌نیا روز پنجشنبه در نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و اعضای انجمن خیران مدرسه‌ساز کشور به ریاست استاندار سیستان و بلوچستان در محل استانداری اظهار داشت: این استان با وجود همه اقدامات مطلوبی که برای افزایش سرانه فضای آموزشی از سوی دولت و خیران صورت گرفته همچنان به دلیل نرخ بالای موالید از کمبود فضای آموزشی رنج می برد.

وی افزود: متوسط رشد دانش آموزی در کشور ۶ دهم درصد اما در سیستان و بلوچستان چهار درصد گزارش شده که این امر کمبود فضاهای آموزشی را دو چندان کرده است.

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت:  از سال ۹۰ تاکنون هزار و ۴۰۲ مدرسه با پنج هزار و ۳۹۶ کلاس درس در این استان ساخته شده است که خیران ۷۶۰ مدرسه آن را ساخته اند.

وی بیان کرد: هم اینک نیز ۳۴۰ مدرسه با هزار و ۵۹۱ کلاس درس در سیستان و بلوچستان در دست ساخت است که ۱۸۳ مدرسه آن خیری است.

سرحدی‌نیا بیان کرد: از سال ۹۶ اعتبارت تخصیصی در ردیف‌های ملی و استانی ۱۰۲ میلیارد تومان بوده است که سال گذشته این اعتبارات به ۲۱۲ میلیارد تومان یعنی ۲ برابر افزایش یافت.

وی با اشاره به اهمیت حذف وسایل گرمایشی غیر استاندارد در مدارس سیستان و بلوچستان گفت: از مجموع ۱۱ هزار کلاس درس دارای وسایل گرمایشی غیر استاندارد استان تاکنون سه هزار و ۱۱۳ کلاس درس به وسایل استاندارد مجهز شده‌اند.

سرپرست اداره کل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان بیان کرد: امسال ۶۰ میلیارد تومان برای گرمایش مدارس سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده است که مدارس دارای علمک گاز به سامانه‌های استاندارد مجهز خواهند شد.

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: آموزش و پرورش در این استان به دلیل برخی ویژگی‌ها نظیر دوری از مرکز، پراکندگی و برخورداری از بیشترین محل سکونت‌ها، فقر و بیکاری و غیره تحت تاثیر واقع شده است.

حمید رضا رخشانی افزود: ضروری است برای تحقق عدالت آموزشی در سیستان و بلوچستان راه اندازی مدارس شبانه روزی و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای مورد توجه ویژه قرار گیرند.

وی تاکید کرد: از آنجایی که شاخص‌های آموزشی در سیستان و بلوچستان مطلوب نیست ضروری است رفع مسائل و مشکلات تعلیم و تربیت این استان به طور خاص دیده شود.

 امام جمعه و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان نیز در این نشست گفت: تعلیم و تربیت از جایگاه والایی برخوردار است.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی افزود: با وجود مشکلات آموزشی در سیستان و بلوچستان انتظار است همه دستگاه‌ها دغدغه تعلیم و تربیت داشته باشند زیرا این حوزه نوید دهنده امنیت، توسعه، بالندگی و پیشرفت است.

وی بر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی صحیح در نظام تعلیم و تربیت تاکید کرد.

 امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان با اشاره به جایگاه ارزشمند معلمان گفت: مدرسه مهم است اما معلمان در نظام آموزشی از جایگاه بسیار بالا و ویژه‌تری برخوردارند.

جانشین نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان نیز در این نشست بر رفع مشکلات آموزشی در این سیستان و بلوچستان تاکید کرد و گفت: با وجود همه اقدامات ارزشمند نظام جمهوری اسلامی در این خطه از ایران اسلامی همچنان مشکلات در حوزه آموزشی وجود دارد که کمک بیشتر خیران را می‌طلبد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر علیرضا بی‌نیاز تاکید کرد: حق مردم غیور، مرزدار و صبور سیستان و بلوچستان از امکانات فراتر از وضعیت موجود است.

۷۳۱۶**۶۰۸۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.