به گزارش ایرنا منصور نیک‌پناه روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه سیستان و بلوچستان از کمبود ۱۶ هزار معلم رنج میبرد اظهار داشت: هزار و ۶۵۰ نفر امسال از طریق آزمون سراسری و سه هزار و ۳۰۹ نفر دیگر از طریق آزمون استخدامی شهریور ماه جذب بدنه آموزش و پرورش استان می شوند.

وی ادامه داد: سال گذشته هزار و ۶۰ نفر از طریق آزمون سراسری جذب ۲ دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان شدند که امسال با رشد ۶۰ درصدی این آمار به هزار و ۶۵۰ نفر افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان افزود: همچنین سال گذشته تنها ۴۰۰ نفر از دانش آموختگان دانشگاهی استان از طریق آزمون استخدامی جذب آموزش و پرورش شدند که امسال با رشد ۹۰ درصدی به سه هزار و ۳۰۹ نفر افزایش یافته است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه ظرفیت ۲ دانشگاه فرهگیان سیستان و بلوچستان تنها ۸۰۰ نفر است و این دانشگاه‌ها حجم پذیرش این تعداد دانشجو را نداشت با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان امکانات خوابگاه و برگزاری کلاس برای دانشجویان در چهار شهرستان چابهار، سراوان، زابل و ایرانشهر فراهم شد تا کمکی به کمبود معلم در نظام آموزشی استان شود.

به گزارش ایرنا ۷۲۰ هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ در ۶ هزار و ۶۰۰ مدرسه با ۴۰ هزار فرهنگی سال مشغول تحصیل بودند.

۷۳۱۶**۶۰۸۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.