دکتر سهیلا خسروی روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سیستان و بلوچستان و دیدار با رئیس، خبرنگاران و کارکنان این مرکز به مناسبت گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار اظهار داشت: انتقال خون کاری انسان دوستانه است که باید با همکاری تمامی دستگاه‌ها در این استان پهناور انجام شود که در این بین نقش خبرنگاران و رسانه ها بسیار مهم است.

وی گفت: در سیستان و بلوچستان با توجه به استقبال مردم میزان خونگیری سالانه خوبی داریم، اما با توجه به گستردگی مرز، بیماران تالاسمی و مشکلاتی از قبیل تصادفات و غیره گاها با کمبود خون مواجه هستیم.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان افزود: اهدای خون هم اینک اجباری نیست اما در حوادثی که در استان رخ می دهد استقبال مردم شیعه و سنی برای اهدای خون بسیار خوب است.

وی بیان کرد: در تابستان و ماه مبارک رمضان مردم کمتر برای اهدای خون مراجعه می کنند که متاسفانه از استان های دیگر هم به دلیل سفرهای تابستانی و تصادفات نمی توان زیاد خون تهیه کرد.

خسروی با اشاره به بحث حجامت نیز گفت: حجامت علاوه براینکه سلامت افراد را به خطر می اندازد، جایگزین مناسبی برای انتقال خون نیست.

وی دارا بودن حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم خونی را از شرایط لازم برای اهدا کنندگان خون عنوان کرد.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان افزود: بسیاری از بیماران نیازمند به خون در بیمارستان ها چشم انتظار یاری مردم برای اهدای خون هستند و این درحالیست که فرآورده های خونی را نمی توان به مدت طولانی نگهداری کرد. 

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان بیشترین آمار بیماران تالاسمی را در کشور دارد که ۶۰ درصد از کل خون اهدایی به این بیماران اختصاص می یابد. 

۹۹۲۳**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.