مهرداد جهاندیده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲ هزار و ۴۵۷ مورد بازرسی در این مدت توسط بازرسان این اداره کل در خصوص اشتغال غیرمجاز اتباع بیگانه انجام که منجر به شناسایی ۱۷۶ تبعه خارجی شد که به صورت غیر مجاز در واحدهای مختلف تولیدی، صنعتی و غیره سیستان و بلوچستان مشغول به کار بودند.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۳۱ درخواست متقاضیان اخذ تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران و ۴۰ درخواست متقاضیان اخذ تایید صلاحیت مسئولان ایمنی بررسی شده است.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه صدور پروانه کار از وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، تاکید کرد: بر اساس ماده ۱۲۰ قانون کار اتباع بیگانه نمی توانند در ایران مشغول بکار شوند مگر اینکه دارای روادید ورود، حق کار مشخص و پروانه کار داشته باشند.
وی افزود: بر اساس قانون، داشتن گذرنامه و مدارک اقامتی دلیل موجهی برای بکارگیری اتباع خارجی نیست.
جهاندیده تاکید کرد: توصیه این مجموعه به کارفرمایان و افرادی که می خواهند از خدمات اتباع خارجی استفاده کنند این است که قبل از بکارگیری آنان حتما از داشتن پروانه و مجوز فعالیتشان مطمئن شوند. 

وی با بیان اینکه بیشترین مخاطرات کار مربوط به کارگاه های ساختمان با تخصیص ۶۰ درصد از مجموع حوادث بوده اظهار داشت: در این بازه زمانی ۲۴ کارفرما به مراجع قضایی معرفی شده اند.

۷۳۱۶**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.