حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی روز چهارشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات منطقه آزاد اظهار داشت: مسئولان و مدیران منطقه آزاد چابهار باید بعد از گذشت سالها امکانات زندگی را برای مردم روستای تیس فراهم و مشکلات و گرفتاری های آنان را هر چه سریعتر مرتفع کنند

وی بیان کرد: پرورژه های در دست اجر در چابهار باید هر چه سریعتر تکمیل شوند تا مردم از مزایای آنها بهره مند شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان تصریح کرد: شفاف سازی در عملکرد همواره مورد تاکید است زیرا هر جا رفت وآمد پول باشد شیطان در آنجا نفوذ و وسوسه می اندازد.  

امام جمعه زاهدان بیان کرد: تربیت نیروی انسانی مناسب با بازار کار می تواند بخشی از مشکلات اشتغال را حل کند و باید به فرصت ها توجه لازم شود. 

وی ادامه داد: بکارگیری افراد در سمت و پست های مختلف بستگی به توانایی و همراهی آنان با نظام است و شیعه و سنی هم ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین محامی اظهار داشت: پیوست های فرهنگی و اجتماعی باید در طرح ها باشد تا اثرات آنها برای مردم بیشتر نمایان شود.

وی گفت: خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران در چابهار درخواست اشتغال دارند و بکارگیری حدود ۲۰ نفر از خانواده آنان باید در دستور کار منطقه آزاد و بنادر باشد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: تمامی توان را برای رشد وآبادانی این استان پهناور باید بکار گیریم تا مردم شاهد رشد و توسعه منطقه باشند.

وی تصریح کرد: فرصت های فراوانی در سیستان و بلوچستان و چابهار وجود دارد که باید شناسایی و روی آنها کار شود.

حجت الاسلام و المسلمین محامی گفت: رهبر معظم انقلاب به آبادانی جنوب سیستان و بلوچستان و سواحل مکران خیلی تاکید دارند.

امام جمعه زاهدان افزود: نگاه رهبری معظم به توسعه سواحل مکران مثبت است و همیشه در دیدارها از مناطق مختلف و حتی از روستاها و اشخاص هم اطلاع و سوال می کنند.

وی با بیان اینکه باید به گونه ای تدبیر شود که نگاه‌ها در تمام بخش ها باشد و تنوع قومی و مذهبی بعنوان یک فرصت در کشور به نحو احسن استفاده شود،خاطرنشان کرد: متاسفانه تاکنون از این فرصت بدرستی استفاده نشده است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان گفت: در سیستان وبلوچستان این تنوع قومی و مذهبی خیلی برجسته است و باید با انسجام و وحدت و همدلی مردم و مسئولان خدمت و تلاش حداکثری کنیم. 

وی ادامه داد: منطقه آزاد باید به مردم خدمت کند و نباید مسئولان برای خدمات رسانی بین تشیع و تسنن فرق و امتیاز خاصی قائل شوند.

حجت الاسلام و المسلمین محامی بیان کرد: خدمت بی منت به مردم باید سرلوحه کار قرار گیرد و طرح های زودبازده و اقتصادی باید اجرایی تا مردم از اجرای آنها سریعتر نفع ببرند.

۳۰۴۳ **۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.