سرپرست مدیریت نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در پی دریافت گزارش مردمی درخصوص تولید و بسته بندی لواشک بصورت غیرمجاز در شهرک صنعتی زاهدان، بازرسان مواد غذایی این معاونت با همراهی نمایندگان اداره کل تعزیرات حکومتی استان و پلیس اماکن زاهدان به محل مراجعه و پس از محرز شدن تخلف، تمامی اقلام خوراکی مکشوفه توقیف و محل پلمب شد.
به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، بیگمی با اشاره به کشف و ضبط حدود ده تن فرآورده خوراکی ناسالم و غیرمجاز در شهرک صنعتی زاهدان، اظهار کرد: در بازدید بازرسان از محل، مقدار قابل توجهی لواشک فله تقلبی، مواد اولیه خوراکی و شیمیایی، دستگاه های تولید و بسته بندی لواشک و انواع برچسب های غیرمجاز نیز کشف و ضبط شد.
وی اقلام خوراکی مکشوفه را شامل انواع لواشک، آلوچه فرآوری شده بسته بندی، شکلات و آبنبات ذکر کرد و افزود: بخشی از فرآورده های خوراکی و لواشک های انبار شده دارای برچسب و پروانه ساخت مجهول می باشند و به دلیل شرایط بد نگهداری و  همچنین تاریخ مصرف گذشته بودن، این اقلام قابلیت مصرف انسانی ندارند.
وی ادامه داد: پرونده این واحد متخلف بلافاصله پس از تهیه گزارش کارشناسی و تکمیل مستندات، جهت صدور رای و طی مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح ارجاع می شود.
بیگمی به مردم توصیه کرد: در زمان خرید فرآورده های خوراکی و آشامیدنی حتما به تاریخ تولید، تاریخ انقضاء و شماره پروانه ساخت محصول -که در ذیل نشان سازمان غذا و دارو درج می شود- توجه کنند.
وی تاکید کرد: هم استانی ها درصورت مشاهده موارد مشابه، موضوع را بصورت حضوری و یا از طریق تماس با شماره تلفن 33372059-054 به واحد اطلاع رسانی و رسیدگی به شکایات غذا، آرایشی و بهداشتی گزارش کنند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.