خسرو کردمیهن روز سه شنبه در نشست با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان و اعضای کودک مرکز فرهنگی هنری مجتمع زاهدان اظهار داشت: اعتماد مردم به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سرمایه‌ای گران‌بهاست که با آن می‌توان در سطح جامعه فرهنگ‌سازی کرد.

وی با اظهار شگفتی از تسلط کودکان بر بازی‌ها گفت: با انتقادها موافقم و با بازی‌های خارجی مخالف نیستم اما توصیه می‌کنم بازی‌هایی انتخاب کنید که مجوز دارند و سالم هستند.

معاون نظارت و ارزشیابی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای افزود: بازی‌ها نباید بچه ها را از کارهای مهم دیگری مانند تحصیل، کمک به خانواده و غیره دور کند.

وی در خصوص "جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران" بیان کرد: این جام در هشت رشته‌ ‌ PES ۱۹، FIFA ۱۹، DOTA ۲، کلش رویال، کوییز آو کینگز، کانتر استرایک، پسرخوانده و بازی جدی مغزینه برای گروه سنی سه تا ۱۸ سال و همچنین بزرگسالان ۱۸ سال به بالا برگزار می‌شود.

وی گفت: استعدادهای بی‌شماری در میان کودکان و نوجوانان داریم که در خلال انجام این مسابقه‌ها شناسایی می‌شوند و می‌توانند در این زمینه صاحب‌نظر و سرآمد باشند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با معرفی فعالیت‌های کانون و نقش آن در کاهش آسیب‌های اجتماعی، گوشه‌ای از اقدامات در روستاها و حاشیه‌ شهر را با استفاده از ظرفیت کتابخانه سیار بیان کرد و اظهار داشت: با هم‌افزایی دستگاه‌ها و سازمان‌ها می‌توان گام‌های موثرتری در این زمینه برداشت.

معصومه هادی با اشاره به اهمیت بازی‌ها در رشد شخصیت کودکان و نوجوانان افزود: بازی خلاقیت بچه‌ها را افزایش می‌دهد و یادگیری را برای آنان آسان‌تر می‌کند، از این‌رو به عنوان ابزاری قوی می‌تواند در تمرین زندگیِ خوب موثر باشد.

وی گفت: بازی زندگی کودکان است و هر فعالیتی که در قالب بازی به آنان ارائه شود با استقبال روبرو خواهد شد از این‌رو انتقال ارزش‌ها و فرهنگ‌ها به عنوان یکی از کارکردهای مهم ضروریست و باید مورد توجه صاحب‌نظران قرار گیرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان از بازی‌های رایانه‌ای به عنوان فرصت و تهدید یاد کرد و با توجه به عمومیت آن در میان خانواده‌ها، از آمادگی کانون برای برگزاری همایشی در این حوزه خبر داد تا خانواده‌ها با آگاهی بیشتری در این زمینه با فرزندان خود تعامل داشته و با ورود مناسب به عرصه‌ ساخت بازی، در تولید بازی‌های ایرانی موثر باشند.

در این نشست اعضای کودک و نوجوان مرکز فرهنگی‌ هنری مجتمع زاهدان به تحلیل هوشمندانه‌ بازی‌های رایانه‌ای و نقد تخصصی آنها پرداختند.

شماری از اعضای شرکت کننده در این نشست با اشاره به شناخت کامل از بازی‌های ایرانی و خارجی موجود در بازار در مورد بازی‌هایی مانند شتاب در شهر، کلش رویال، DOTA، PES ۱۹ و غیره مطالبی بیان کرده و هماهنگی عضلات، تقویت حواس و حرکات دست، بالابردن اعتماد به نفس و سرعت عمل در کار را از جمله ویژگی بازی‎های رایانه‎ای دانسته و در کنار آن بدآموزی برخی بازی‌ها چون GTA و ترویج خشونت را متذکر شدند.

اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زاهدان همچنین از کیفیت پایین تعدادی از بازی‌های تولید داخل و عدم جذابیت آنها گلایه مند بودند.

به گزارش ایرنا علاقه‌مندان می توانند برای ثبت‌نام در رقابت های "جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران" به پایگاه رسمی برگزاری مسابقه‌ها به نشانی Irangamecup.com مراجعه و با انتخاب رشته مورد نظر خود در این دوره شرکت کنند.

۹۹۲۳**۶۰۸۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.