وحید پورمردان روز یکشنبه در این باره اظهار داشت: توسعه شهری و داشتن محیط زیست سالم برای زیستن ۲ موضوع جدایی‌ناپذیر هستند که ضروریست با استفاده از ابزارهای مدیریت شهری و زیست محیطی تلاش شود تا حداقلِ خسارت به محیط زیست وارد شود.

وی گفت: یکی از بزرگترین دغدغه های مجموعه محیط زیست سیستان و بلوچستان در زمینه مدیریت پسماندها و نخاله های ساختمانی در حوزه شهرهای استان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: فعالیت‌های ساختمانی در هر جامعه ای امری اجتناب ناپذیر بوده اما پسماندهای تولید شده از این امر باید مدیریت شود زیرا تخلیه نخاله در حاشیه شهر علاوه برآلودگی محیط زیست و بد منظر شدن چهره شهر به مرور زمان به کانونی برای جمع شدن سایر زباله ها تبدیل می شود و بازیافت و بازیابی اینگونه ضایعات جامد علاوه بر حفاظت از محیط زیست، از لحاظ اقتصادی نیز حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: محیط زیست به جد پیگیر حل معضل پسماند است و این موضوع یکی از مهمترین الویت‌های کاری در سیستان و بلوچستان بوده بطوریکه مأموران یگان اداره کل حفاظت محیط زیست حین گشت زنی، کنترل و پایش حومه شهر زاهدان در روز گذشته، متوجه تخلیه غیر مجاز نخاله ساختمانی و زباله در محدوده حاشیه شهر شدند.

پورمردان گفت: متخلفان مذکور که با ۲ دستگاه خودرو سنگین دولتی به صورت غیر مجاز نخاله های ساختمانی را در محل مذکور تخلیه کرده و موجبات آلودگی محیط زیست را فراهم آورده بودند شناسایی و خودروهای مذکور توقیف‌شدند.

وی خاطرنشان کرد: این متخلفان به جرم اقدام به آلودگی و تخریب محیط زیست به مراجع قضایی معرفی شدند. 

۹۹۲۳**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.