استاندار سیستان و بلوچستان گفت: انتظار می رود کالاهای اساسی سهم استان های 5 گانه شرق کشور از طریق بندر چابهار وارد شود .

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، احمد علی موهبتی در جلسه تسریع در امور تجاری و بازرگانی و ایجاد ترافیک بار و کالا که با حضور معاونان وزارتخانه های راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی، اعضای هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی و جمعی از مسئولان استانی و کشوری در محل سالن جلسات بندر شهید بهشتی چابهار برگزار شد اظهار کرد: در راستای توسعه بندر چابهار باید به رقابت پذیری کالا و کاهش هزینه ها توجه و همچنین برای تامین بار در این بندر اقدام های لازم انجام شود .

وی با اشاره به این که بار نیاز به زیرساخت دارد و وجود زیرساخت سرمایه گذاری را به همراه می آورد ادامه داد: در صورت افزایش حجم کشتی های ورودی به بندر چابهار، لجستیک بار را انجام خواهیم داد و هیچ باری معطل کامیون نخواهد ماند، همچنین زیرساخت های لازم برای نگهداری و حمل بار در استان به سرعت ایجاد می شود .

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان این که ظرفیت های زیادی در استان وجود دارد که می توان از امکانات موجود برای نگهداری و حمل بارهای وارداتی و صادراتی از طریق بندر چابهار بهره برد اظهار کرد: با تخصیص بار به طور قطع تامین سوخت، خدمات رفاهی، امکانات لجستیکی، گمرکی و ایجاد زیرساخت ها تسهیل می شود .

موهبتی تاکید کرد: باید به سمتی پیش برویم که شاهد افزایش ورود بار و توسعه امکانات نگهداری کالا در بندر چابهار و همچنین توسعه زیرساخت های جاده ای در استان باشیم، تحقق این مهم مستلزم هم افزایی و همدلی است .

وی گفت: تامین بار باید به سمتی برود که دو سر بار باشد، چراکه تامین یک سر بار، از نظر اقتصادی به صرفه نیست و هزینه های وارد بر کالا را افزایش می دهد .

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.