استاندار سیستان و بلوچستان با انتقاد از عملکرد بانکها گفت: برخی از بانکها منابع مردم این استان را در خارج از استان هزینه می کنند که باید جلوی این کار گرفته شود.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، احمد علی موهبتی در شورای اداری استان افزود: بانکها نقش بسیار مهمی در رونق تولید و حمایت از واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان دارند بنابراین با ارائه تسهیلات کم بهره نسبت به فعال کردن واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال در این استان گام های ارزنده ای بردارند.

وی بیان کرد: همراهی فرمانداران و ائمه جمعه سیستان و بلوچستان در جذب تسهیلات بانکی در حوزه خوداشتغالی بسیار مهم و تاثیر گذار است بنابراین باید یک هماهنگی بین مدیران و مردم وجود داشته باشد.

استاندار در ادامه گفت: 17 هزار میلیارد تومان تسهیلات روستایی با سود چهار درصد به این استان تخصیص یافته که متاسفانه بیشتر این تسهیلات جذب نشده است .

وی خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی برای جذب این تسهیلات توسط مردم سیستان و بلوچستان می توانند نوع قرارداد را تغییر دهند تا مردم بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند .

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان موظف هستند تا به تولیدات داخلی استان توجه بیشتری کنند .

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از اعتبارات در مرکز کشور و توسط وزارتخانه ها تخصیص داده می شود افزود: مدیری که نتواند با وزارتخانه مربوطه نشست هایی را با حضور استاندار برای جذب اعتبار به سیستان و بلوچستان برگزار کند مناسب مدیریت در این استان نیست .

موهبتی با بیان اینکه در تحریم اقتصادی هستیم گفت: مدیران در چنین شرایطی باید به عنوان تسهیل گر عمل و با تمام توان برای رونق تولید و جذب اعتبارات تلاش کنند.

موهبتی اظهار کرد: ۱۲ هزار واحد مسکونی ویژه محرومان و ۱۰ هزار واحد مسکونی در حاشیه شهرهای سیستان و بلوچستان قرار است ساخته شود که این امر نقش بسیار مهمی در کاهش مشکلات مردم این استان دارد .

وی بیان کرد: متاسفانه برخی از افراد که نمی توانند از این تسهیلات استفاده کنند با ایجاد شبهه در میان مردم دیگران را از استفاده از این تسهیلات باز می دارند .

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: قرارداد تسهیلات باید طوری تنظیم شود که هیچ منافاتی با مذهب مردم این استان نداشته باشد تا بتوان تمام تسهیلات را جذب کرد .

وی بیان کرد: موهبتی تاکید کرد: همراهی و همدلی بین مدیران و ائمه جمعه و جماعات برای جذب تسهیلات بانکی در بخش های مختلف از جمله تولید و اشتغال باید وجود داشته باشد تا بتوان به اهداف مدنظر رسید .

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.