معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با آغاز دهه کرامت یکی از سیاست‌های حوزه فرهنگی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان اجرای طرح شناسایی نخبگان و استعدادهای برتر تحت حمایت این نهاد در سطح استان است .

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، علیرضا دهقان، افزود: با توجه به آغاز دهه کرامت همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) از اول ذی‌القعده لغایت روز یازدهم ذی‌القعده مصادف با سالروز ولادت پر خیر و برکت امام رضا (ع) ویژه برنامه‌های مختلفی توسط حوزه فرهنگی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار دارد .

وی افزود: براساس عناوین نامگذاری شده در شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور نسبت به طراحی و اجرای برنامه‌های متنوع در کانون‌ها و مجتمع های فرهنگی و تربیتی کمیته امداد در سطح این استان اقدام شده است .

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: یکی از سیاست‌های حوزه فرهنگی اجرای طرح شناسایی نخبگان و استعدادهای برتر تحت حمایت در رشته‌های مختلف با همکاری مددکاران حوزه حمایت و سلامت خانواده این نهاد است .

دهقان یادآور شد: در این راستا نخبگان تحت حمایت در رشته‌های مختلف مانند نخبه تحصیلی و یا در زمینه حرفه‌های شغلی از جمله صنایع دستی، خیاطی، صنعتی شناسایی و در قالب بانک اطلاعات نخبگان و افراد مستعد کار ساماندهی می شوند که در نتیجه با اجرای گام دوم این طرح زمینه ایجاد طرح اشتغال با همکاری حوزه اشتغال و خودکفایی این نهاد برای آنها فراهم خواهد شد .

وی اعلام کرد: در حال حاضر ۴۷ هزار دانش‌آموز و شش هزار و ۴۹۱ دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی از خدمات این نهاد بهره مند می‌شوند .

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: در شش نقطه از استان سیستان و بلوچستان طبق ضریب بالای محرومیت آن منطقه خوابگاه های کمیته امداد مستقر شده تادانش‌آموزانی که توانایی اسکان و بهره‌مندی از مراکز تحصیلی در مقاطع بالاتر دوره های متوسطه ندارند بتوانند از طریق این خوابگاه ها ادامه تحصیل دهند .

دهقان افزود: برگزاری همایش ویژه روز دختر، تجلیل از دختران مددجو فعال در برنامه‌های فرهنگی و تربیتی، جشن تکلیف جهت دختران تحت حمایت در سن تکلیف در شهرستان ها و مرکز این استان، بازدید از منازل مددجویان و عیادت از مددجویان بیمار و سالمند و دلجویی از آنها از دیگر ویژه برنامه های دهه کرامت سال‌جاری با همکاری این نهاد است.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.