سازمان اطلاعات سپاه با انتشار اطلاعیه‌ای از انهدام شبکه سازمان یافته‌ای 16 نفره که قصد تقلب در کنکور سراسری سال 98 را داشتند خبر داد.

به گزارش ایلنا، در این گزارش آمده که عوامل این باند با هوشیاری سازمان اطلاعات استان شناسایی و با هماهنگی دستگاه قضا به جرم کلاهبرداری از طریق فروش سوالات کنکور، تقلب هوشمند و الکترونیک در آزمون سراسری دستگیر شدند.

بر پایه این اطلاعیه پس از رصد اطلاعاتی تعدادی از مرتبطان و تیم پشتیبان که در یک منزل مسکونی مستقر بودند نیز دستگیر شدند.

شبکه مذکور ضمن اقدام به بستن قرارداد با داوطلبان آزمون سراسری با ایجاد شبکه‌ای متشکل از آزمون دهندگان، برگزارکنندگان آزمون و ایجاد تیم پشتیبان اقدام به ایجاد باندی سازمان‌یافته برای تقلب کرده بودند.

همچنین در جزئیات این خبر آمده: شبکه مذکور با فروش دستگاه card phonefe به مبلغ 10 میلیون تا 20 میلیون تومان به آزمون‌دهندگان قول قبولی در آزمون پزشکی را داده بودند در این بین نیز افرادی از پرسنل آزمون که اقدام به خارج کردن سوالات از بستر شبکه‌های اجتماعی از مخزن کرده بودند نیز پس از اقدامات اطلاعاتی و با همکاری حراست دانشگاه دستگیر و در اختیار مقامات قضایی قرار گرفتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.