مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بندر چابهار محدودیتی برای پذیرش سایز کشتی ها و تخلیه و بارگیری انواع کالاها ندارد .

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی در جلسه بررسی پتانسیل ها و قابلیت های سرمایه گذاری و حمل و نقل کالاهای ترانزیتی و صادرات از طریق بندر چابهار که با حضور گدام دارمندرا سفیر هندوستان در ایران در محل سالن جلسات بندر شهید بهشتی چابهار برگزار شد بیان کرد: توافق نامه ایران، هند و افغانستان طی مدت مدت 180 روز اجرایی شد و شرکت اپراتور هندی در یک اسکله این بندر اقیانوسی در حال فعالیت است .

به گفته  وی، 30 دستگاه استراتژیک به تجهیزات بندر چابهار اضافه شده و محدودیت تخلیه و بارگیری هر نوع کالایی را از بین برده است .

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بندر چابهار محدودیتی برای پذیرش سایز کشتی ها و تخلیه و بارگیری انواع کالاها ندارد، علاوه بر این بعد از توسعه عمرانی و تجهیزاتی بندر چابهار تخفیف ها و تسهیلات ویژه ای برای این بندر مصوب شده است .

آقایی اضافه کرد: این تخفیف ها به سه گروه از مشتریان شامل خطوط کشتی رانی، صاحبان کالا و سرمایه گذارانی که در بندر چابهار سرمایه گذاری کنند اختصاص می یابد .

وی با بیان این که هیچ محدودیتی در خصوص پذیرش سرمایه گذاران خارجی در بندر چابهار وجود ندارد اظهار کرد: طی 18 ماه گذشته 17 قرارداد سرمایه گذاری در بندر چابهار منعقد شده که حجم این قراردادها بیش از 1000 میلیارد تومان است .

آقایی افزود: چابهار به عنوان دروازه هندوستان و آسیای میانه می تواند ایفای نقش کند و هند می تواند با کمترین هزینه و در سریع ترین زمان به کالاهای مختلف کشورهای اطراف از جمله مواد معدنی افغانستان دسترسی پیدا کند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.