رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سرعت وزش باد در زابل به 115 کیلومتر بر ساعت رسید.

محمود دیانتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: اوایل صبح امروز سرعت لحظه‌ای وزش باد در زابل به 115 کیلومتر بر ساعت رسید و دید افقی را در محدوده فرودگاه این شهر به 2000 متر کاهش داد.
 
وی افزود: از روز گذشته بر سرعت وزش بادهای صدو بیست روزه این استان افزوده شده است و تا صبح امروز میانگین بیشینه ساعتی غلظت ذرات معلق در هوای زابل به 1579 میکروگرم بر متر مکعب معادل 11 برابر حد مجاز رسید.
 
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: وزش باد شدید و گردوخاک علاوه بر زابل در سایر شهر‌های شمالی استان نیز رخ داد به طوریکه تا ساعت 9 صبح امروز بیشینه سرعت وزش باد در زهک به 86 کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل دید افقی را به 2000 متر کاهش داد.
 
دیانتی گفت: وزش این باد دید افقی در برخی محور‌های مواصلاتی شمال استان نظیر زابل-هیرمند و زابل-زهک و زهک-هیرمند را به شدت کاهش داده است.
 
وی تصریح کرد: روز گذشته نیز وزش باد شدید و طوفان گردوخاک در شمال استان سبب تشکیل توده عظیم گردوغباری شد که تا شهرستان‌های سراوان و مهرستان در فاصله حدود 500 کیلومتری از زابل نفوذ کرد. در این بین به سبب نفوذ گردوغبار دید افقی شهر زاهدان به 800 متر کاهش یافت و غلظت ذرات معلق در هوای این شهر تا پنج برابر حد مجاز افزایش یافت.
 
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی وزش باد‌های 120 روزه تا آخر هفته در شمال استان ادامه دارد که پیش بینی می‌شود تا چهارشنبه شدت وزش باد و گردوغبار بیش‌تر باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.