انگور یاقوتی که هر ساله از سیستان راهی بازار می شد امسال به عنوان نوبرانه از منطقه بلوچستان برروی میز میوه فروشی‌ها خودنمایی می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از  روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان روز یکشنبه به نقل از رئیس این سازمان در استان اعلام کرد: خاستگاه انگور یاقوتی سیستان و بلوچستان شهرستانهای شمالی استان بوده و با توجه به آب و هوای مناسب مناطق جنوبی نهال این میوه بهشتی در برخی شهرستانهای بلوچستان کشت و امسال نوبرانه آن وارد بازار مصرف شد.

غلام حیدر زورقی افزود: هم اینک سه هزار و 800 هکتار تاکستان در سیستان و بلوچستان وجود دارد که بیش از 85 درصد آن به انگور یاقوتی اختصاص دارد.

وی ادامه داد: 2 هزارو 800 هکتار از مجموع تاکستانهای استان بارور است و پیش‌بینی می‌شود از این سطح امسال بیش از 31 هزارو 300 تن انگور تولید و روانه بازار مصرف شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان عمده ارقام انگور این استان را یاقوتی قرمز، فخری، امیری، چشم گاوی، عسگری و صاحبی عنوان کرد و گفت: 53 درصد باغات انگور استان در منطقه سیستان قرار دارد.

زورقی خاطر نشان کرد: برداشت انگور در سیستان و بلوچستان از اوایل خرداد شروع می شود و تا اواسط تیر ادامه دارد.

وی افزود: انگور یاقوتی به دلیل زودرس بودن از بازار پسندی مناسبی برخوردار است و درآمد خوبی عاید کشاورزان این منطقه می کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.