محمدجواد ظریف پس از ورود به چابهار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در فرودگاه کنارک اظهار داشت: چابهار می تواند به توسعه منطقه و کشورهای همجوار؛ پاکستان و افغانستان کمک کند.
وی افزود: پیش از سفر به پاکستان فرصت کردم از فرصت ها و ظرفیت های تجاری و اقتصادی چابهار بازدید بازدید کنم تا بتوانم اطلاعات بیشتری از این منطقه داشته باشم.
وزیر امور خارجه گفت: توسعه شرق کشور و چابهار می تواند در ترانزیت و حمل و نقل نقش مهمی داشته باشد
وی ادامه داد: ظرفیت های چابهار به توسعه و ثبات و امنیت منطقه کمک می کند و منطقه ازاد چابهار نیز می تواندبرای کشور موثر باشد.
وی تصریح کرد: توسعه چابهار می تواند در شبکه حمل و نقل ایران و پاکستان و افغانستان نقش مهم داشته باشد وموجب نزدیکی شرکای ما شود و
وزارت امور خارجه نیز تلاش می کند از فرصت های چابهار بیشتر استفاده کند.
به گزارش ایرنا نماینده وزارت امور خارجه در چابهار نیز به خبرنگار ایرنا اظهاز است: وزیر خارجه از فرصت های تجاری اقتصادی و ترانزیتی چابهار دیدن می کند و در نشست با استاندار سیستان و بلوچستان و مدیران بندر و منطقه آزاد به بررسی وضعیت و موقعیت منطقه و فرصت های سرمایه گذاری، اقتصادی و تجاری می پردازد.
حمیدرضا طوسی افزود: وزیر امور خارجه پس از بازدید از واحدهای پتروشیمی، فولاد و بنادر شهیدبهشتی و کلانتری چابهار، به پاکستان سفر خواهد کرد.
3043 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.