علیرضا جلالزایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سیستان و بلوچستان با وسعت و تنوع جغرافیایی، قومی و مذهبی و نیز داشتن مناطق بکر و دست نخورده که از آن به عنوان گنج پنهان و سرزمین ناشناخته ها یاد می شود، ظرفیت و توانمندی بالایی برای جذب گردشگر دارد که در صورت توجه بیشتر و فراهم کردن زیر ساخت ها صنعت گردشگری را متحول خواهد کرد.
وی گفت: این استان گنجینه ای تمام عیار از هر آنچه که برای یک سرزمین مهم تلقی می شود است، منطقه ناشناخته ها که آثار تاریخی و طبیعی بسیاری را در خود جا داده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: 54 قلعه تاریخی و مناطقی کم نظیر در این استان وجود دارد که گاهی عدم معرفی آنها به جامعه باعث از میان رفتن این آثار گرانبها می شود.
وی بیان کرد: هم اینک قلعه دزک در سراوان، قلعه سه کوهه در هامون، قلعه بمپور در شهرستان بمپور، قلعه ناصری در ایرانشهر، قلعه تاریخی قصرقند در شهرستان قصرقند، قلعه اسپکه در نیکشهر، قلعه سردار محمدخان نارویی در روستای قلعه نو سیستان، قلعه پسکوه در سیب و سوران و قلعه کوهکن در هیدوج ایرانشهر در حال بازسازی هستند که قلعه پسکوه و کوهکن به صورت مشارکتی بازسازی می شوند.
دکتر جلالزایی گفت: اعتبارات برای بازسازی این قلعه ها متغیر بوده و بنابر شرایط قلعه ها، نگاه حاکم بر مدیریت کلان و میراث فرهنگی و نیاز استان تامین می شود.
وی افزود: همواره نگاه ها به سمت افزایش اعتبارات بوده است.
9923 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.