به گزارش ایرنا عبدالقادر پربار روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: چنانچه دستگاههای دولتی بدهی خودشان به شهرداری زاهدان را پرداخت کنند این میزان بدهی، بودجه 2 سال شهرادری است.
وی بیان کرد: یکی از عمده ترین مشکلات شهرداری در حوزه وصول بدهی از دستگاههای دولتی است.
شهردار زاهدان ادامه داد: شهرداری ها، دستگاههای عمومی غیر دولتی هستند که تنها پنج درصد بودجه خود را از دولت دریافت می کنند و 95 درصد دیگر آن از طریق عوارض قانونی تامین می شود.
وی با بیان اینکه شهر خوب نیازمند مشارکت شهروندان است افزود: حضور مردم در تمام زمینه ها و همکاری آنان با ارگانهایی چون شهرداری بسیار مهم و سازنده است.
پربار به سرانه در آمد شهرداری ها در سایر شهرها اشاره کرد و گفت: در شهرهای برخوردار سرانه در آمد شهرداری به ازای هر نفر بین 2 میلیون تا 2 میلیون و 500 هزار تومان بوده درحالیکه در این رقم در شهر زاهدان 200 هزار تومان است.
وی به بودجه سه برابری شهرداری زاهدان اشاره کرد و اظهار داشت: بودجه وصول شده در سال گذشته 245 میلیارد تومان بوده که تحقق 90 درصدی را در پی داشت و بودجه شهرداری در سالجاری به 407 میلیارد تومان ارتقا پیدا کرده است.
شهردار زاهدان در حوزه آسفالت معابر نیز گفت: 400 هزار متر مربع تا کنون آسفالت معابر در این شهر انجام شده که سه برابر سالهای گذشته است.
وی اظهار داشت: در سالجاری کارهای بسیاری در حوزه فضای سبز شهری در زاهدان در نظر گرفته شده است.
پربار افزایش 30 برابری فضای سبز شهر نسبت به فضای کنونی را از برنامه های مهم شهرداری زاهدان برشمرد.
وی بیان کرد: 28 پروژه در حوزه زیربنایی از سوی شهرداری زاهدان در حال انجام است.
شهردار زاهدان اظهار داشت: ایجاد تقاطع های غیر همسطح، توجه به ورودی های شهر در سه حوزه ورودی از سمت زابل، میرجاوه و خاش، ایجاد فضای سبز مناسب و توجه به مناطق حاشیه نشین از جمله برنامه های شهرداری این شهر است.
وی در حوزه خدمات شهری نیز گفت: حدود 70 درصد شهر زاهدان از ابتدای سال به مخازن زباله تجهیز و مابقی تا چند ماه آینده تجهیز خواهند شد.
9914**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.