‍مسعود جوادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان تیم هایی به رصد کالاهای پرمصرف از جمله روغن خوراکی، زولبیا و بامیه، کشک، شیرهای پاستوریزه، پنیر، شکر و چای در مراکز عرضه کالا اقدام می کنند.
وی ادامه داد: بازرسان داشتن نشان استاندارد بر روی کالا، ارزیابی و آزمون کالا مبنی بر منطبق بودن کالا با استانداردهای تدوین شده را انجام می دهند.
مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان هدف از اجرای این طرح را سالم سازی بازار مصرف و جلوگیری از توزیع کالاهای بدون کیفیت و فاقد نشان استاندارد عنوان کرد.
وی تصریح کرد: در صورتی که کالاهای بررسی شده از نظر کیفی کمتر از حد استاندارد یا فاقد علامت استاندارد باشد، ضمن معرفی واحدها به مراجع قانونی برخوردهای لازم با متخلفان انجام می شود.
جوادی اظهار داشت: مصرف کنندگان می توانند برای اطمینان از اصالت علامت استاندارد ایران بر روی محصولات کد 10 رقمی درج شده در ذیل علامت استاندارد را به سامانه پیامکی 10001517 ارسال کنند.
وی از مردم خواست که هنگام خرید کالاهای مورد نیاز خود به علامت استاندارد کالاها توجه کنند و در صورت مشاهده کالاهای بی کیفیت و فاقد این علامت مراتب را به سامانه تلفنی 1517 اداره کل استاندارد استان برای بررسی و پیگیری اعلام کنند.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.