به گزارش ایرنا علیرضا جلالزایی روز یکشنبه در نشست شورای اداری که در فرمانداری زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: از 28 اردیبهشت تا سوم خرداد هفته میراث فرهنگی نامیده شده که در این هفته برنامه های متنوعی در دستور کار قرار دارد.
وی گفت: بازدید رایگان از موزه ها، نمایش 2 اثر نفیس و اجرای موسیقی سنتی و شاهنامه خوانی در موزه منطقه ای جنوب شرق، برگزاری دوره آموزشی باستان شناسی برای دانشجویان، کارگاه های آموزشی برای کودکان و نوجوانان و غیره از برنامه هاییست که برای این هفته برنامه ریزی شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان همچنین به ارائه گزارش عملکرد این اداره کل در نوروز 98اشاره کرد و افزود: در نوروز امسال 19 درصد افزایش گردشگر داشتیم و 9 میلیون بازدید نیز از جاذبه های استان صورت گرفت.
وی با اشاره به اینکه در نوروز 98 برای نخستین بار توزیع نوروز کارت ها با تخفیف10 تا 40 درصدی را داشتیم، بیان کرد: با نگاه بسیار خوب مسئولان بویژه استاندار شرایطی رقم خورد که در هر روستا یک واحد بومگردی ساخته شود.
جلالزایی با بیان اینکه رویداد بزرگی در سیستان و بلوچستان در حال پیگیری است و همه دستگاه ها باید همکاری کنند، گفت: جشنواره ساحلی با حضور هفت استان ساحلی در چابهار برگزار می شود که یک امر یک اقدام خوب بشمار می رود.
وی با اشاره به عملکرد اداره میراث فرهنگی زاهدان در ایام نوروز 98 افزود: استقبال از مسافران در مبادی ورودی شهر و برپایی سه نمایشگاه صنایع دستی در زاهدان با350 میلیون تومان فروش محصولات از اقدامات این اداره بوده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان با اشاره به برگزاری نوروزگاه ها در سطح شهر زاهدان همراه با اجرای موسیقی و آیین های محلی، اظهار داشت: حدود هفت هزار بازدید از موزه های زاهدان صورت گرفت.
وی گفت: برگزاری تورهای زاهدان گردی و برپایی هفت سیاه چادر در سطح شهر نیز از دیگر اقدامات اداره میراث فرهنگی زاهدان در ایام نوروز 98 بود.
جلالزایی افزود: تمامی دستگاه های سطح شهر بویژه هلال احمر، آموزش و پرورش، فرمانداری و غیره در زمینه اقامت و پذیرایی از مهمانان همکاری های خوبی داشتند.
9923
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.