به گزارش ایرنا معصومه هادی روز شنبه در مراسم افتتاح این انجمن که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از راه ‌های داشتن زندگی خوب، خوب دیدن است و عکاسی تمرین مناسبی برای دیدن خوب و از زاویه مناسب به زندگی نگاه کردن است.
وی گفت: در دنیای امروز ثبت و ماندگار کردن خاطرات و فعالیت ‌ها به ویژه برای نسلی که هر روز در معرض تکنولوژی‌ های جدید قرار دارد، بسیار با اهمیت است و اگر نتوانیم داشته ‌هایمان را ثبت کنیم رد پایی از ما نخواهد ماند.
مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان افزود: وسعت و غنای سوژه ‌های طبیعی، جغرافیایی و هنری مبنایی واقعی برای معرفی ظرفیت ‌ها و جلوه ‌های ویژه‌ استان بشمار می رود و هنر عکاسی با اندیشه و زاویه‌ نگاه مناسب فرصتی برای نشان دادن چهره‌ واقعی سیستان و بلوچستان است.
بنیانگذار آژانس عکس ایران نیز در این مراسم بیان کرد: دوربین قویترین رسانه تصویری جامعه امروز است که انسان ‌ها را با وجود داشتن فرهنگ‌ ها و زبان ‌های گوناگون به هم پیوند می ‌زند.
علیرضا کریمی ‌صارمی گفت: هنرمند عکاس برای ایجاد فکری نو در جامعه تلاش می کند و می تواند جامعه را متحول و زندگی را تحت تاثیر قرار دهد.
وی مطالعه را مهمترین عنصر موفقیت در این هنر دانست و افزود: تفاوت بین یک عکاس به عنوان هنرمند و کسی که فقط عکسبرداری می ‌کند، تفکر و اندیشه است و راز موفقیت در هنر داشتن فکر خلاق است که رسیدن به این مرحله از مسیر مطالعه می ‌گذرد.
بنیانگذار آژانس عکس ایران به اهمیت فعالیت در حوزه کودک و نوجوان اشاره کرد و اظهار داشت: ما باید کودکان و نوجوانان را برای آینده پرورش دهیم تا هنرمندانی لایق و انیشمند برای فردای کشور آماده کنیم.
وی گفت: آینده عکاسی ایران به دست کودکان و نوجوانان است، به همین دلیل باید برای آن روز آماده شوند و ما این حرکت را از سیستان و بلوچستان آغاز کردیم و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با توجه به جایگاهی که در فرهنگ و هنر ایران دارد، مرکز مناسبی برای شروع این رویداد بزرگ است.
وی افزود: در گستردگی دنیای امروز و برای نفوذ در ذهن کودک و نوجوان باید از تلفن همراه، به عنوان یک پدیده‌ جهانی استفاده کنیم تا بتوانیم اندیشه را وارد و با فرهنگ ‌سازی در میان مخاطبان خود ایجاد انگیزه کرده و به آنان اندیشیدن بیاموزیم.
کریمی صارمی در پایان با اشاره به ظرفیت ‌های فرهنگی و هنری سیستان و بلوچستان، عکس را یک ابزار مطمئن برای معرفی این ظرفیت‌ ها دانست و اظهار امیدواری کرد: هنرمندان پرورش ‌یافته در این انجمن باید آیینه داران شناساندن این توانایی‌ ها به دیگر مناطق باشند.
9923 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.