مرتضی کوچکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مجموع موقوفات ثبت شده سیستان و بلوچستان حدود پنج هزار مورد است که تنها یک درصد آن یعنی 54 موقوفه به امور قرآنی اختصاص دارد.
وی ادامه داد: از آنجایی که نشر قرآن و معارف کلام وحی در جامعه دارای اهمیت زیادی است ضروریست واقفان سیستان و بلوچستان به این بخش توجه ویژه ای داشته باشند.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان گفت: موقوفات قرآنی استان صرف جزء قرآنی، تفسیر، کرسی تلاوت و تعلیم و آموزش قرآن در استان می شود.
وی بیان کرد: ضروریست خیران در کنار وقف مساجد به کارکردهای قرآنی، فرهنگی و اجتماعی این حوزه نیز توجه داشته باشند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به گواه بسیاری از کارشناسان مسائل دینی و اجتماعی یکی از استان های برتر کشور در زمینه فعالیت های قرآنی به حساب می آید به طوری که علاقه مندی به علوم دینی، عشق به اسلام و قرآن و پیامبر (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در جای جای این استان موج می زند و مردم مومن، خداجو و عاشق و دلباخته آن از هر فرصتی برای فراگیری مسائل دینی به ویژه حفظ قرآن کریم بهره می برند.
تربیت افزون بر 50 هزار نفر حافظ قرآن، برگزاری دوره ها و کلاس های متعدد و محافل قرآنی و وجود صدها مسجد و حسینیه و تکیه، سیستان و بلوچستان را به استان حافظان قرآن تبدیل کرده است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.