رسول راشکی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نیروهای امدادی هلال احمر بعداز اعلام غرق شدگی بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود: از آنجایی که از ابتدای امسال تاکنون شاهد غرق شدن تعداد زیادی از هموطنان در رودخانه های محلی بودیم ضروریست افراد از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: بیشتر افرادی که دچار حادثه غرق شدن در این رودخانه ها می شوند به علت آشنا نبودن با وضعیت رودخانه ها و فنون شنا در همان دقایق اولیه غرق می شوند.
وی بیان کرد: شنا در رودخانه های منطقه سیستان به دلیل وجود چاههای حفر شده در گذشته بسیار خطرناک است اما با وجود هشدارهای داده شده، برخی افراد بدون توجه به این هشدارها وارد رودخانه ها شده و جان خود را از دست می دهند.
به گزارش ایرنا از ابتدای امسال تا کنون هفت نفر بر اثر غرق شدگی در رودخانه های سیستان جان خودشان را از دست داده اند.
با توجه به خشکسالی دو دهه گذشته در منطقه سیستان بسیاری از مردم برای تامین آب مورد نیاز خود در مصب رودخانه ها و انهار اقدام به حفر چاه یا چاهک کرده اند که اکنون با جاری شدن آب در این رودخانه ها محل و مکان چاهها برای مردم ناآشنا است و افرادی که برای شنا وارد این رودخانه ها و انهار می شوند احتمال غرق شدن آنها در این چاهها بسیار زیاد است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.