اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان روز چهارشنبه اعلام کرد: در ساعات بعد از ظهر و شب روزهای چهارشنبه و پنجشنبه رگبار باران همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقت، احتمال بارش تگرگ، صاعقه و سیلابی شدن ناگهانی و موقتی مسیلها و رودخانه های فصلی در شهرستان‌های جنوبی استان به ویژه فنوج، نیکشهر، قصرقند، سرباز، سراوان، مهرستان، سیب سوران، ارتفاعات جنوب خاش، ایرانشهر و دلگان پیش‌بینی و توصیه می‌شود از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و رفتن به ارتفاعات خودداری شود.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر در نشست ستاد مدیریت بحران این شهرستان تاکید کرد: در زمان بحران تمامی امکانات موجود در شهرستان در اختیار مدیریت بحران خواهد بود و تمامی دستگاه ها موظف به همکاری و در اختیار قرار دادن امکانات خود به ستاد مدیریت برای کنترل بهتر بحران هستند.
نبی بخش داودی افزود: همه مدیران دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران موظف هستند با تمام توان پای کار باشند و در صورت وقوع حادثه برای خدمات دهی فوری وارد عمل شوند.
وی بر بازبینی مسیل ها، پل‌ها و سیل بند ضلع شمالی شهر و اقدام در جهت لایروبی مجدد نقاط دارای مشکل و آمادگی تمامی ادارات خدماتی تاکید کرد.
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر نیز در این نشست با اشاره به هجوم ملخ های صحرایی، از سم پاشی بیش از 15 هزار هکتار از اراضی این شهرستان علیه ملخ های مهاجر خبر داد و گفت: بیش از دو ماه است که آفت خطرناکی به نام ملخ های صحرایی از آن سوی مرزها و از شبه جزیره عربستان به مناطق جنوبی کشور و به تبع آن استان سیستان و بلوچستان وارد شده است.
مجید فیاضی افزود: روزانه بیش از 300 هکتار از اراضی شهرستان توسط 5 دستگاه خودرو سم پاشی می‌شود و تا کنون خسارتی برای کشاورزان این منطقه نداشته است.
7314 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.