به گزارش ایرنا خداداد اولیایی روز سه شنبه در نشست با عزیز الله عیدوزهی سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در شرایط اقتصادی امروز آشنایی افراد بویژه زنان سرپرست خانوار با آموزش ‌های مهارتی و گسترش مهارت‌ های فنی و حرفه ‌ای در ورود به بازار کار موثر است.
وی با تاکید بر اینکه مهارت آموزی می تواند منجر به تولید شغل شود افزود: با تعریف بسته های شغلی و مهارتی می توانیم برای ورود این قشر به بازار کار بستر سازی کنیم و در این راستا نقش نهاد های حمایتی تعیین کننده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان گفت: توانمندسازی و فقر زدایی زنان سرپرست خانوار یکی از مهمترین اهداف آموزش‌ های مهارتی برای این قشر از جامعه محسوب می شود.
وی آموزش و ظرفیت سازی را از ابزارهای زیربنایی فرآیند توانمندسازی عنوان کرد و افزود: به وسیله آموزش این افراد با مفهوم افزایش بهره وری و توان کسب درآمد آشنا می شوند و آموزش می تواند آگاهی و اعتماد به نفس آنان را پرورش دهد.
همچنین در این نشست مدیرکل فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان به ارائه آمار عملکرد از آموزش های ارائه شده در حاشیه شهر (بانوان بدسرپرست و بی سرپرست) پرداخت و مشکلات پیش روی گسترش مهارت آموزی در حاشیه شهر را مطرح کرد.
9923**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.