دکتر فریبرز راشدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک 140 پایگاه اورژانس در محدوده سه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، زابل و ایرانشهر درحال خدمات رسانی هستند.
وی افزود: همچنین نیاز است علاوه بر زاهدان چهار پایگاه اورژانس هوایی در شمال و جنوب سیستان و بلوچستان راه اندازی شود تا خدمات در کمترین زمان ممکن به مصدومان حوادث ارائه شود.
مدیر مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان کمبود نیروی انسانی را یکی از مشکلات این حوزه در سیستان و بلوچستان عنوان کرد و اظهار داشت: علاوه بر 900 نیروی فعال اورژانس در استان نیاز است 200 نفر نیروی دیگر به این مجموعه اضافه شوند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی 2 کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.