علی خانقایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: محور ایرانشهر – چابهار (پل سرباز) با 478 فقره تصادف، نیکشهر - ایرانشهر با 237 فقره و زاهدان - خاش با 209 فقره تصادف در رتبه نخست تا سوم از لحاظ بیشترین آمار تصادف جاده ای این مدت قرار دارند.
وی افزود: 74 درصد تصادفات جاده ای این مدت در فاصله 50 کیلومتری شهرها و مراکز جمعیتی رخ داده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان تشویق سرمایه گذاران برای ساخت مجتمع خدمات رفاهی، اجرای خط کشی استروژن طولی و عرضی در فواصل معین به منظور جلوگیری از خواب آلودگی رانندگان، ساماندهی راههای دسترسی و نصب دوربین های ثبت سرعت را از عوامل کاهش تصادفات رانندگی در استان ذکر کرد.
وی گفت: ایمنی سازی تردد احشام با نصب گردنبند شبرنگ، نظارت بر عملکرد مراکز معاینه فنی، کنترل و بازدید جاده ای وسایط نقلیه عمومی، تامین خودرو گشت نامحسوس برای پلیس راه، ارتقاء ایمنی راکبان موتور سیکلت و وانت بارها از طریق آموزش، توزیع اقلام ایمنی، ایمن سازی فیزیکی و انجام اقدامات آموزشی در مدارس از مهمترین اقدامات این نهاد برای کاهش تصادفات و آرام سازی ترافیک در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان وسیع ترین و پهناورترین استان کشور از نظر داشتن بزرگراه فقیرترین استان به حساب می آید.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.