دکتر فاطمه یاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مصرف خودسرانه قرص های ضد بارداری ترکیبی مانند LD به صورتی که منجر به قطع چرخه قاعدگی شود علاوه بر اینکه چرخه هورمونی مصرف کننده را مختل می کند عواقب خطرناکی به همراه دارد.
وی ادامه داد: از جمله عوارض خطرناک مصرف این داروها اشکالات انعقادی و ایجاد لخته در رگ های اندام تحتانی بدن و حتی عروق مغزی است که این امر با کاهش مصرف مایعات ممکن است تشدید شود.
مسئول مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: این امر هشداری برای بانوان بالای 35 سال که دارای اضافه وزن و سابقه لخته خون داخل رگ بوده و یا دخانیات مصرف می کنند است.
یاری اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان به ویژه استفاده از داروهای ضد بارداری ترکیبی مانند LD بدون تجویز پزشک برای قطع خونریزی دوران قاعدگی و به منظور کامل کردن روزه افزایش می یابد.
وی افزود: تمام آداب و شرایط در این ماه مبارک برای کمک به ارتقاء سلامت روزه داری است و اینکه فردی با مصرف دارو سلامت خویش را با چالش مواجه کند صحیح نیست.
یاری به بانوان توصیه کرد: برای حفظ سلامت و ایمنی خود حتما قبل از مصرف دارو با پزشک معالج و یا دکتر داروساز مشورت و از مصرف خودسرانه دارو اجتناب کنند.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.