غلام حیدر زورقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به آخرین گزارش ارسالی از سازمان خواروبار کشاورزی(فائو) مبنی بر هجوم دسته های ملخ از آن سوی مرز و استانهای دیگر به سیستان و بلوچستان مبارزه با این آفت از 13اسفند سال گذشته در این استان آغاز شد.
وی افزود: 15هزار و 260هکتار از سطح سمپاشی شده مراتع در جنوب سیستان و بلوچستان به ملخ پوره و بقیه به ملخ بالدار اختصاص دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: شهرستان کنارک با 13 هزار و 610 هکتار بیشترین سطح مبارزه با ملخ صحرایی این استان را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: ملخ های صحرایی که به برخی مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان هجوم آورده اند هنوز به اراضی کشاورزی وارد نشده و مبارزه با آنها در اراضی منابع طبیعی در حال انجام است.
زورقی ادامه داد: ضروریست کشاورزان در صورت مشاهده این آفت مراتب را به نزدیکترین مرکز جهاد کشاورزی و یا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع رسانی کنند.
به گزارش ایرنا ملخ های صحرایی تمام گیاهان زراعی، باغی و حتی علف های هرز را می خورند، این نوع ملخ قدرت پرواز بسیار زیادی دارد و در یک شبانه‎ روز می‎ تواند تا 150 کیلومتر پرواز کند.
ملخ صحرایی از کشوری به کشور دیگر و از استانی به استان دیگر می تواند مهاجرت کند.
این نوع از ملخ ها در مسیر عبور خود با تغذیه از سبزینه های مختلف ازجمله جنگل ها، باغهای میوه، علوفه، غلات، صیفی و مراتع را از بین می برند و با توجه به قدرت تخریبی بالایی که دارند باعث قحطی در منطقه نیز می شوند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.