مهرداد جهاندیده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد بنگاه اقتصادی با همکاری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون کارگری شورای تامین استان شناسایی و با اقدامات صورت گرفته، از ریزش مشاغل آنها جلوگیری شد.
وی با اشاره به اقدامات دیگر اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص صیانت از نیروی کار و کارگران بنگاه های مشکل دار در سال گذشته گفت: سه هزار و 833 کارگر بنگاه های مشکل دار در سال گذشته از حمایت های لازم توسط دستگاه های وظیفه مدار برخوردار شدند که این آمار چهار درصد رشد را نسبت به سال 96 نشان می دهد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هم اینک 952 نفر در سیستان و بلوچستان مقرری بیمه بیکاری دریافت می کنند، افزود: سال گذشته 50 مقرری بگیر از طریق معرفی به واحدهای متقاضی، تسهیلات کارفرمایی، خود اشتغالی و تبصره 1 ماده 6 قانون بیمه بیکاری و طرق دیگر اشتغال مجدد یافته اند.
وی گفت: 163 مقرری بگیر بیمه بیکاری برای طی مراحل مهارت آموزی به سازمان آموزش فنی و حرفه ای و سه مقرری بگیر نیز به نهضت سواد آموزی معرفی شده اند.
جهاندیده از شناسایی 77 بنگاه اقتصادی مشکل دار در سراسر سیستان و بلوچستان در سال گذشته خبر داد و افزود: با تلاش کمیته ها و کارگروه هایی که در امر کمک به رونق تولید و گره گشایی مشکلات در این زمینه تصمیم گیری می کنند، امیدواریم تا این بنگاه ها در راستای بهبود شرایط اقتصادی استان و کشور و اشتغال جامعه ادامه فعالیت دهند.
وی همچنین یکی از علل پایداری مشاغل در بنگاه های اقتصادی سیستان و بلوچستان را دستور راهبردی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مبنی بر عدم تعطیلی واحدها و بنگاه های اقتصادی توسط بانک های عامل عنوان کرد.
به گزارش ایرنا بنا بر اعلام کریم یاوری مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ اداره کل این وزارتخانه در سیستان و بلوچستان در ارزیابی عملکرد واحدهای اجرایی و سنجش میزان تحقق برنامه های پیش بینی شده در خصوص حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری ، موفق به کسب رتبه برتر کشور در سال 97 شده است.
9908 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.