به گزارش ایرنا رسول راشکی یکشنبه شب در همایش تجلیل از فعالان عرصه امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هم اینک بیش از 506 تیم تخصصی جمعیت هلال احمر در استان سازماندهی شده تا در مواقع اضطراری به ارائه خدمات بپردازند.
وی افزود: تیم های امدادی سیستان و بلوچستان با تجهیزات کامل در کمترین زمان ممکن آماده خدمات رسانی هستند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات سیلاب سیستان گفت: در سیلاب امسال در شمال استان عملیات سنگین و گسترده ای توسط نیروهای امدادی این جمعیت در کمترین زمان ممکن اجرایی شد.
وی افزود: در این سیل مدیریت خوبی از سوی همه مسئولان استانی انجام شد و امدادگران هلال احمر نیز با تمام وجود و امکانات به ارائه خدمات پرداختند.
راشکی بیان کرد: با توجه به خشکسالی های پی در پی در سیستان و بلوچستان سال گذشته جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی طرح «نذر آب »را در این استان اجرایی کرد.
وی توزیع هزار و 265 تانکر آبرسانی، 50 هزار سبد غذایی و ارائه خدمات درمانی به بیش از 44 هزار نفر در قالب 19 کاروان سلامت از پزشکان سراسر کشور را از جمله خدمات ارائه شده در طرح «نذر آب» در این استان برشمرد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: همچنین سال گذشته بعد از جریان آتش سوزی مدرسه اسوه حسنه زاهدان و کشته شدن چهار نفر از دانش آموزان آن در این حادثه دردناک طرح «ققنوس» در استان اجرایی شد.
وی ادامه داد: در قالب طرح «ققنوس» سال گذشته در کمتر از 10 روز 365 مدرسه یک و دوکلاسه سیستان و بلوچستان مجهز به بخاری تابشی شدند و این طرح همچنان در استان ادامه دارد.
راشکی با اشاره به طرح نوروزی جمعیت هلال احمر در سیستان و بلوچستان گفت: در قالب طرح نوروزی نیروهای این جمعیت با تلاش شبانه روزی به ارائه خدمات ارزنده به مسافران نوروزی پرداختند به طوریکه در قالب این طرح 235 نفر تصادفات رانندگی رها سازی شدند.
وی بیان کرد: همچنین از اسفند ماه سال گذشته که سیستان و بلوچستان درگیر سیلاب در مناطق مختلف بود عملیات امداد و نجات در 742 روستای این استان انجام شد و بیش از 2 هزار تخته چادر برای اسکان اضطرای سیل زدگان مورد استفاده قرار گرفت.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.