استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سرنوشت منطقه آزاد سیستان باید از سرنوشت سایر مناطق آزاد مورد تقاضا جدا شود تا در این شرایط تحریم کشور با سرمایه‌گذاری سرمایه گذاران داخلی و خارجی و رشد مراودات تجاری بخشی از نیازهای دو طرف برطرف شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا احمد علی موهبتی در شورای مدیریت بحران استان افزود: نظام بهره‌برداری، تغییر الگوی کشت و استفاده از شیوه های نوین آبیاری حتما باید در سیستان مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: مردم سیستان در سه حوزه دامداری ،کشاورزی و صید و صیادی مشغول به کار بوده اند و اکنون با ورود آب به منطقه هر سه موضوع باید احیا شود . 

استاندار در ادامه گفت: تخصیص اعتبارات ویژه برای ریزگردها و همچنین آبخیزداری در استان و به خصوص منطقه بلوچستان یک بحث جدی است و امیدواریم با همکاری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی نیازهای این بخش مرتفع شود.

موهبتی بیان کرد: بزرگترین خلاء در منطقه سیستان این است که درآمد حاصل از این سرزمین خارج و در سایر نقاط کشور سرمایه‌گذاری می‌شود . 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه، تنها با اعتبارات دولتی اتفاق مهمی در بحث توسعه نمی افتد افزود: امیدواریم بحث منطقه آزاد تجاری و صنعتی سیستان که درگیر مباحثی است که مربوط به سیستان نیست توسط نمایندگان مردم استان با جدیت پیگیری شود و به نتیجه برسد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.