احمدعلی موهبتی شنبه شب در حاشیه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیرو سیل های اخیر و مشکلاتی که این سیلاب ها در حوزه کشاورزی و زیر ساخت های آبی استان ایجاد کرد مجموعه ای متشکل از جهاد کشاورزی، بیمه کشاورزی، بانک کشاورزی، معاون سازمان برنامه و بودجه کشور به منطقه سفر کردند تا مسائل و مشکلات این حوزه مورد بررسی قرار گیرد.
وی از جمله مباحث مهم مطرح شده در این نشست را اتمام و بهره برداری از طرح 46 هزار هکتاری اراضی دشت سیستان، ورود دام بویژه دام مولد با توجه به علوفه سیستان و بلوچستان، توجه به اجرای پایین دست سدهای استان همچون زیردان، پیشین و مانند آن و مجموعه ای از اقداماتی که باید انجام شود تا در آینده دچار سیل زدگی نشویم در این نشست مورد بررسی قرار گفت.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: تصمیمات و مصوبات خوبی در این نشست مطرح شد که با عملیاتی شدن این تصمیمات شاهد رونق منطقه خواهیم بود.
وی توجه به سیستان و بلوچستان را مهم دانست و گفت: با اجرایی شدن این طرح ها بسیاری از مشکلات اقتصادی، امنیتی و غیره در این استان بر طرف خواهد شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: آب پایدار باعث توسعه و رونق در بخش کشاورزی این استان می شود.
غلام حیدر زورقی بیان کرد: سیلاب های غیر قابل کنترل افغانستان به دشت سیستان رسیده و باعث خوشحالی مردم شده امیدواریم با عبور از مشکل خشکسالی شاهد شکوفایی و توسعه کشاورزی در این منطقه باشیم.
وی در حوزه تامین علوفه دامداران مناطق سیل زده سیستان گفت:80 تن جو، 110تن سبوس و 55 تن کاه به منطقه سیستان برای مصرف یک ماه دام های روستاییان ارسال شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان درخصوص اجرای طرح انتقال آب با لوله دشت سیستان بیان کرد: عمده عملیات اجرایی طرح انتقال آب تا مزارع 20 هکتاری به اتمام رسیده و بزودی اجرای سیستم های نوین آبیاری در سطح مزارع یک هکتاری شروع خواهد شد.
وی در خصوص رفع مسائل و مشکلات بهره برداران بخش کشاورزی باهوکلات تصریح کرد: توسعه کشاورزی و سرمایه گذاری پایدار در این اراضی در گرو تعیین و تکلیف تخصیص و انتقال آب در منطقه است.
9914**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.