دراین مطلب آمده است: تلاش های گسترده و شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان (عج) و اقدامات تاثیرگذارشان در راستای حفظ، تامین و توسعه امنیت در جنوب شرق کشور سبب آسایش خاطر مردم سیستان و بلوچستان و نابودی طیف قابل توجهی از معاندان نظام در این خطه از ایران اسلامی شده است.
به گزارش عصرهامون، سربازان گمنام امام زمان (عج) ماموریت های بی شماری را در سیستان و بلوچستان انجام داده اند اما شکار در آسمان نشان از نهایت هوشمندی، اشرافیت اطلاعاتی و رصد های دقیق واجا و پیامی واضح برای بدخواهان و مستکبرانی داشت که با تجهیز و پشتیبانی چنین افرادی خیال ناامنی در ایران را در سر می پرورانند.
هر چند اشرافیت کامل نیروهای جان بر کف امنیتی، انتظامی از ارتفاعات صعب العبور تا اعماق کویر و دریای سیستان و بلوچستان باعث شده تا در سال های اخیر موارد امنیتی کاهش چشمگیری پیدا کند و دستاورد این مجاهدت ها فراهم شدن زمینه جهت سرمایه گذاری و توسعه گردشگری استان در سطح بین الملل بوده اما بد نیست با توجه به مناسبت ایام و به شکرانه این نعمت، بازخوانی اقدامات و عملیات های شاخص واجا در سیستان و بلوچستان را داشته باشیم.
دستگیری عبدالمالک ریگی
یکی از اقدامات وزارت اطلاعات مبارزه با گروهک‌های تروریستی و عوامل آنها بوده که در این مسیر وزارت اطلاعات در ایجاد سازوکارهای امنیتی و با همکاری سایر نهادها همچون ارتش، سپاه پاسداران، ناجا و بسیج به توفیقات بسیاری در جنوب شرق کشور نائل شده است.
در دستگیری عبدالمالک ریگی، جانی حادثه تاسوکی و تروریست جنوب شرق کشور، همکاری و هم افزایی گسترده‌ سربازان گمنام امام زمان با ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در نهایت منجر به شکار عبدالمالک ریگی در آسمان شد.
ضرب سنگین وزارت اطلاعات به عناصر جیش الظلم در چابهار
شهرستان چابهار در استان سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از مناطق آزاد اقتصادی و دروازه اقتصاد ایران از اهمیت بالایی برخوردار است به همین دلیل گروهک های تروریستی همواره به دنبال خرابکاری در این منطقه و جلوگیری از پیشرفت این منطقه بوده و هستند.
سال 93 بود که گروهک تروریستی جیش الظلم با هدایت سرویس اطلاعاتی یکی از کشورهای متخاصم و با هدف جلوگیری از سرمایه گذاری در این منطقه و تخریب زیرساخت های کلان اقتصادی در صدد انجام فعالیت های ضدامنیتی و تروریستی در شهرستان چابهار بودند که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) 5 نفر از عناصر وابسته به گروهک تروریستی به همراه مقادیر زیادی مواد منفجره و چاشنی های انفجاری دستگیر شدند.
دستگیری چند تن از عناصر گروهگ جیش الظلم در سراوان
بهمن ماه 93 بود که به دنبال سلسله اقدامات تروریستی برخی از اعضای گروهک جیش الظلم در شهادت ماموران نیروی انتظامی در شهرستان سراوان سربازان گمنام امام زمان (عج) با اشرافیت اطلاعاتی 'ح.د' از سرشاخه های اصلی این گروهک تروریستی را به همراه دو تن دیگر از اعضای این گروهک در این منطقه دستگیر کردند.
در این عملیات مقادیر زیادی مواد منفجره، کیت های انفجاری، سلاح جنگی و چاشنی های انفجاری کشف و ضبط شد.
کشف و شناسایی پیکر شهید دانایی فر
کمتر کسی است که ربایش پنج مرزبان ایرانی به نام های گروهبان دانایی فر، رامین حضرتی، محمد نظامی، جمشید تیموری و سجاد زهانی مرزبانی که 17 بهمن سال 92 توسط گروهک جیش الظلم ربوده شدند را از یاد برده باشد.
نقش سربازان گمنام امام زمان(عج)در آزادی مرزبان ایرانی بسیار برجسته بود تلاش خستگی ناپذیر وزارت اطلاعات باعث شد مرزبانان ایرانی بدون گروهبان دانایی فر که پیشتر گروهک تروریستی جیش الظلم او را به شهادت رسانده بود به کشور بازگشتند.
در هر حال سربازان گمنام امام زمان که ماموریت خود را پایان نیافته می دیدند با تلاش های شبانه روزی و مستمر اطلاعاتی و عملیاتی در کناردستگیری تنی چند از عوامل دخیل در به شهادت رساندن گروهبان دانایی‌فر و بعد از گذشت یک سال از این جنایت موفق شدن پیکر مطهر شهید بزرگوار کشف، شناسایی و در تاریخ اول فروردین 94 به داخل کشور بازگردانند.
هلاکت فرمانده سیاسی ـ نظامی گروهک تروریستی انصار الفرقان
از دیگر اقدامات مهم سربازان گمنام امام زمان در جنوب شرق کشور هلاکت هشام عزیزی معروف به ابوحفص البلوشی فرمانده سیاسی ـ نظامی گروهک تروریستی انصار الفرقان و دو نفر از همراهانش بود.
معاون امنیت داخلی وزارت اطلاعات در این خصوص عنوان کرده بود که گروه انصار الفرقان با حمایت مالی و تسلیحاتی و هدایت ترویست های غربی ـ عربی منطقه اواسط سال گذشته برای ایجاد ناامنی، ترور و انفجار در جنوب شرق تشکیل شد.
وی افزود: با تسلط اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) و رصد اطلاعاتی فعالیت این گروه در خارج و داخل کشور، موفق شدند اواخر اسفند سال 93 یکی از عناصر این گروهک را به هلاکت برسانند.
این مقام وزارت اطلاعات تصریح کرد: تعدادی از عناصر این گروهک به خارج از کشور و استان های جنوبی متواری شدند که با پیگیری های اطلاعاتی، تعدادی از اینها دستگیر و ادامه فعالیت های اطلاعاتی شروع شد که این امر منجر به هلاکت رسیدن هشام عزیزی شد.
تیم عملیاتی جیش الظلم، زیر ضرب سربازان گمنام امام زمان (عج)
اواخر سال گذشته بود که به دنبال سلسله اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان سیستان و بلوچستان و با همکاری مرزنشینان غیور در جدار مرزهای شرقی کشور، یک تیم عملیاتی گروهک تروریستی جیش الظلم مورد ضربه قرار گرفت و منهدم شد.
این تیم تروریستی که در راستای اهداف استکبار جهانی و متحجرین منطقه فعالیت می کرد، قصد داشت با انفجار بیش از 150 کیلوگرم مواد منفجره در قالب 10 مورد بمب در مسیرهای مواصلاتی مرزی در مناطق عمومی راسک - ایرانشهر را ناامن سازد.
هلاکت فرمانده عملیاتی گروهک جیش الظلم
از دیگر اقدامات مهم وزارت اطلاعات در جنوب سیستان و بلوچستان می توان به هلاکت 'صوفی محمد' سرکرده تیم عملیاتی گروهک تروریستی جیش الظلم در حوالی روستای رودان دپ در نزدیکی ایرانشهر اشاره کرد، اشرافیت اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) علاوه بر هلاکت این عنصر تروریستی باعث کشف 350 کیلوگرم مواد اولیه برای تولید بمب های کنار جاده ای و مقادیر زیادی سلاح و مهمات جنگی شد.
گفتنی است، صوفی محمد از سال 91 به گروهک تروریستی جیش العدل پیوسته بود و در طول این سالها در بسیاری از اقدامات خرابکارانه در حوزه جنوب استان نقش داشته است.
دستگیری عناصر شبکه نفوذ در سیستم بانکی و ارزی
دی ماه سال 97 بود که وزارت اطلاعات از دستگیری عناصر شبکه نفوذ در سیستم بانکی و ارزی کشور در استان های سیستان و بلوچستان، تهران، مازندران، قم، کرمان و اصفهان خبر داد.
در این عملیات، سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان های، سیستان و بلوچستان، تهران، مازندران، قم، کرمان و اصفهان در اقدامات هوشمندانه و پیچیده اطلاعاتی - عملیاتی هم زمان و هماهنگ، 17 نفر از عناصر شبکه نفوذ در سیستم بانکی و ارزی کشور را دستگیر کردند.
این شبکه به بهانه انجام واردات کالا، با اسناد غیرواقعی و جعلی به ثبت سفارش واردات کالا اقدام م و بدون آن که قصد واردات کالا داشته‌باشند، ارزهای دولتی را به مقصد دلخواه خود حواله می‌کردند؛ پس از آن، ارزها را به قیمت آزاد فروخته و از مابه التفاوت حاصله سودجویی می کردند.
در نتیجه اقدامات اداره کل اطلاعات سیستان و بلوچستان و همکاری ویژه دستگاه قضایی و دادستان این استان 87 شرکت صوری شناسایی و تعداد زیادی اسناد و مهرهای جعلی مربوط به شرکت های داخلی و خارجی نیز کشف و از خروج 300 میلیون یورو ارز دولتی، جلوگیری شد.
کشف بزرگ ترین محموله شیشه در شرق کشور
اردیبهشت 98، بزرگ ترین محموله مواد مخدر صنعتی شیشه، با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در شرق کشور کشف شد.
با اقدامات پیچیده اطلاعاتی و عملیاتی اداره کل اطلاعات سیستان و بلوچستان و تعامل مرزبانی استان، طی درگیری مسلحانه با یکی از باندهای کلان قاچاق مواد مخدر هزار 300 کیلوگرم مواد مخدر به ویژه بیش از 850 کیلوگرم ماده صنعتی اعتیاد آور شیشه هنگام ورود از مرز افغانستان به داخل کشور در حوزه سیستان مورد شناسایی و ضربه قرار گرفت.
در این عملیات دو نفر از قاچاقچیان مسلح به هلاکت رسیدند و تعدادی زخمی و دستگیر و مقادیری سلاح و مهمات کشف و ضبط شد.
کشف اختلاس 5 میلیاردی در آموزش و پرورش سرباز
چندی پیش بودجه ای به اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان برای حوزه سواد آموزی، تخصیص داده شده بود که این اداره کل بودجه را تقسیم و به هر منطقه آموزش و پرورش استان میزان اعتباری را واریز کرد.
سربازان گمنام امام زمان (عج) پس از کسب اطلاعاتی مبنی بر وجود اختلاف مالی در حوزه آموزش و پرورش سرباز، موضوع را در دست بررسی قرار داد.
براساس برآورد اولیه، این اختلاف مالی در حدود 5 میلیارد تومان است.
در این خصوص یک پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان تشکیل و بازپرس ویژه آن نیز دستوراتی را برای دستگیری 5 نفر از عوامل این اختلاس صادر و نیروهایی در این زمینه به شهرستان سرباز مراجعه و 5 نفر از متهمین این پرونده را دستگیر کردند که متاسفانه یکی از متهمین، رئیس آموزش و پرورش این شهرستان بوده است.
در حال حاضر متهمین با قرار بازداشت موقت در اختیار مامورین وزارت اطلاعات قرار گرفتند تا تحقیقات بیشتری بر روی این پرونده صورت پذیرد اما احتمال دارد پس از انجام تحقیقات لازم تعداد متهمین و یا مبلغ موضوع اختلاس تغییر پیدا کند.
8006**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.