به گزارش ایرنا حجت الاسلام احمد راهداری در خطبه های نمازجمعه این هفته مصلی قدس زاهدان اظهار داشت: تحریم نفتی ایران راه به جایی نخواهد برد زیرا کشورهای خریدار نفت کشور، پالایشگاههای خود را با نوع نفت وارداتی از ایران ساخته اند و تحمل قیمت های بالای نفت بازارهای جهانی را ندارند.
وی ادامه داد: همچنین افزایش قیمت نفت ضمن وارد کردن ضرر فراوان به اقتصاد آمریکا و کشورهای دیگر در بلند مدت سبب انزاوی این کشور می شود.
امام جمعه موقت زاهدان اجرای راهبرد غیر نفتی، تاکید بر صادرات غیر نفتی و استفاد از ظرفیت های کشورهای همسایه و اصلاح نظام مالیاتی کشور برای جلوگیری از فرار مالیاتی را از راهکارهای موثر مقابله با این طرح آمریکا علیه ایران عنوان کرد.
وی با تبریک 10 اردیبشهت روز خلیج فارس گفت: خلیج فارس یکی از نقاط حساس و استراتژیک جهان محسوب می شود که به نام رگ حیاتی دنیا معروف است.
حجت الاسلام راهداری با بیان اینکه حدود 20 میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز عبور داده می شود افزود: بسیاری از کشورهای معاند نظام سالها در تلاش برای تغییرنام خلیج فارس بودند که موفق نشدند.
وی ادامه داد: آمریکا با وجود اینکه سپاه را در زمره گروههای تروریستی قرار داده بود اما به نیروهای خود ماموریت داد تا ناوگان های خود را از تنگه هرمز با هماهنگی سپاه عبور دهند.
امام جمعه موقت زاهدان تاکید کرد: هر گونه تحرک آمریکا در خلیج فارس مدنظر نیروهای امنیتی بویژه نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.
وی با اشاره به سفر اخیر نخست وزیر پاکستان به ایران آن را سرآغاز افزایش روابط اقتصادی و امنیتی در منطقه برشمرد و افزود: سهم ایران از بازار 60میلیون دلاری پاکستان بسیار ناچیز است که با افزایش مراودات مرزی توفیقات فراوان اقتصادی نسیب مردم هر دو کشور می شود.
حجت السلام راهداری افزود: همچنین این افزایش مراودات سبب از بین رفتن تروریست ها در منطقه و تامین امنیت می شود.
وی با اشاره به اعدام اخیر 37 نفر در عربستان گفت: 32 نفر از این افراد تنها به جرم شیعه بودن و بدون اجازه داشتن وکیل گردن زده شدند.
وی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل منافع عظیم عربستان برای کشورهای غربی و آمریکا هیچ یک از آنان این اقدام غیر انسانی عربستان را محکوم نکردند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.