محمود دیانتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وزش باد شدید شمالی ضمن کاهش دمای هوا، سبب افزایش غلظت ذرات معلق در هوای زابل شد به طوریکه شاخص ایستگاه غبارسنج این شهر به یک هزار و 17 میکروگرم بر مترمکعب معادل 7 برابر حد مجاز رسید.
وی ادامه داد: ذرات گرد و غبار همچنین دید افقی در محدوده ایستگاه فرودگاهی زابل را در بامداد امروز به 2 هزارمتر کاهش داد.
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: هم اینک قدری از سرعت وزش باد و غلظت ذرات معلق در هوای زابل نسبت به بامداد امروز کاسته شده اما وزش باد شدید با سرعت 63 کیلومتر بر ساعت در این شهر همچنان ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد: وزش باد شدید در سایر شهرهای شمال سیستان و بلوچستان نظیر زهک سبب کاهش شدید دید افقی به 2 هزار و 500 متر و افزایش غلظت ذرات معلق در هوای این شهر شده است.
دیانتی با بیان اینکه هم اینک شرایط هوایی در زاهدان عادی است، گفت: بر خلاف این شهر وضعیت جوی کنونی برخی شهرستان های مرکزی استان مانند سراوان و ایرانشهر مملو از گردوغبار است به طوریکه به سبب پراکنش ذرات گرد و غبار در هوای این شهرها دید افقی به ترتیب به 4 و 5 کیلومتر کاهش یافته است.
وی به وضعیت جوی شبانه روز گذشته زاهدان اشاره کرد و افزود: روز گذشته بر اثر وزش بادهای شدید جنوبی در نواحی مرکزی استان، شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه بین المللی این شهر به 800 متر کاهش یافت و برای ساعتی تردد در محورهای مواصلاتی منتهی به زاهدان را با اختلال مواجه کرد.
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس خروجی مدل های پیش یابی همچنان وزش باد متوسط تا شدید تا اواسط هفته آینده در شمال و نوار شرقی استان جریان خواهد داشت.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.