رسول راشکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همزمان با بروز سیلاب در منطقه سیستان نیروهای امدادی این جمعیت در آماده باش کامل درآمدند.
وی افزود: با نفوذ آب به منازل مسکونی حدود 9 روستای هیرمند؛ 150 نیروی امداد و نجات جمعیت هلال احمر در قالب 20 تیم عملیاتی وارد کار شده و ضمن اسکان سیل زدگان با قایق اقدام به تخلیه وسایل منازل آنان کردند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود:هم اینک چهار اردوگاه در مدارس و شهرک صنعتی هیرمند پیش بینی شده است که تاکنون این اردوگاهها 137 خانوار با بیش از 743 نفر سیل زده این شهرستان را اسکان دادند و همچنان این روند ادامه دارد.
وی افزود: همچنین با توجه به اعلام تخلیه 2 روستای دیگر هیرمند ساکنان این روستاها توسط هلال احمر اسکان داده می شوند.
راشکی بیان کرد: چهار قایق این جمعیت درحال جابجا کردن سیل زدگان و وسایل منازل آنان هستند.
به گزارش ایرنا 8 روستای شهرستان هیرمند در شمال سیستان و بلوچستان براثر شدت یافتن سیلاب رودخانه هیرمند تخلیه و 2 روستا نیز در معرض آبگرفتگی قرار گرفتند.
این روستاها براثر تخریب بخشی از سیل بند نیاتک در هیرمند دچار آبگرفتگی شدند
سیلاب های غیر قابل کنترل افغانستان از اواخر اسفند سال گذشته در منطقه سیستان جاری شده است.
این سیلاب ها پس از بارندگی های هفته گذشته در حوضه آبریز رودخانه هیرمند و آب شدن برف های کوههای هندوکش در بالا دست این رودخانه از جمعه شب سیلاب شدت بیشتری گرفته است.
منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده و با ولایت نیمروز افغانستان هم مرز است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.