دکتر باقر کرد یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در محل اتصال رودخانه نیاتک به پل نیاتک در مسیر زابل - هیرمند متاسفانه دایک در ضلع غربی دچار مشکل شد.
وی ادامه داد: در 10 روز گذشته سه و نیم کیلومتر آن دایک های رودخانه نیتک به طور کامل بازسازی شده بود اما در انتهای اتصال به پل نیاتک امروز دچار آب بردگی شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان افزود: این آب بردگی بخشی از روستاهای غربی رودخانه نیاتک را تحت تاثیر قرار داد به طوری که تعدادی از این روستاها در محاصره سیل قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه اطراف حدود 13 روستای سیستان دچار آبگرفتگی شدند تصریح کرد: برخی از این روستاها تخلیه و بقیه نیز در صورت ضرورت تخلیه خواهد شد.
کرد افزود: ترمیم این بخش دایک به صورت تمام وقت درحال انجام است تا بتوان آب را به تالاب بین المللی هامون هدایت کرد.
وی با بیان اینکه حجم ورودی آب به رودخانه هیرمند بسیار گسترده است اظهار داشت: تمام کانال های منطقه در حال انتقال سیلاب هستند و کنترل بر روی آنها با دقت در حال انجام است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برای مهار سیلاب و هدایت آن تمامی دستگاهها، بخش خصوصی و سپاه پاسداران با ماشین آلات مجهز وارد عمل شده اند افزود: آب بسیار خوبی وارد منطقه سیستان شده و درحال هدایت به تالاب هامون، کوه خواجه و چاه نیمه هاست.
وی تاکید کرد: با وجود ورود آب با شدت و ارتفاع بالا تاکنون اقدامات مناسبی برای کنترل و هدایت آن انجام شده است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.