عبدالرحمن شهنوازی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عصر امروز براثر آب ورودی به سیستان از رودخانه هیرمند بخشی از سیل بند نیمروز دچار تخریب شد که برای جلوگیری از مشکلات این روستاها تخلیه و ساکنان آنها به مکان های امن انتقال داده شدند.
وی ادامه داد: با تلاش نیروهای امدادی ترمیم سیل بندهای نیمروز در حال انجام است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شدت یافتن آب ورودی به منطقه سیستان از افراد تقاضا می شود از تردد در حاشیه رودخانه ها محلی جلوگیری کنند.
به گفته فرمانده پلیس شمال سیستان و بلوچستان براثر جاری شدن سیلاب سه مسیر ارتباطی در سیستان از عصر امروز/یکشنبه/ بسته شد.
سرهنگ کشواد بهروزی زاده ایرنا اظهار داشت: هم اینک مسیرهای بنجار - هیرمند، نیاتک- هیرمند و هیرمند- زابل بر اثر جاری شدن سیلاب بسته است.
وی ادامه داد: ضروریست افراد از تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیرهای جریان آب خودداری کنند.
بر اساس اعلام اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای زابل، با توجه به افزایش حجم ورودی آب تردد تمامی وسایط نقلیه سنگین در محور زابل - زاهدان به دلیل فشار بر پایه های پهل نهراب ممنوع است.
به گزارش ایرنا 6 روستای شهرستان هیرمند در شمال سیستان و بلوچستان نیز براثر شدت یافتن سیلاب رودخانه هیرمند در معرض آبگرفتگی قرار گرفتند.
براثر تخریب بخشی از سیل بند نیاتک در هیرمند برخی روستاهای این شهرستان دچار آبگرفتگی شدند به طوریکه تاکنون سه روستا براثر شدت حجم ورودی سیلاب تخلیه شدند.
سیلاب های غیر قابل کنترل افغانستان از اواخر اسفند سال گذشته در منطقه سیستان جاری شده است.
این سیلاب ها پس از بارندگی های هفته گذشته در حوضه آبریز رودخانه هیرمند و آب شدن برف های کوههای هندوکش در بالا دست این رودخانه از جمعه شب سیلاب شدت بیشتری گرفته است.
منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده و با ولایت نیمروز افغانستان هم مرز است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.