محمود دیانتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت شهرهای بردسکن در خراسان رضوی با 87.4 میلی متر و شهر زیرکوه در خراسان جنوبی با 60.9 میلی متر باران، نخستین و دومین شهرهای پرباران کشور در روز گذشته بودند.
وی ادامه داد: علاوه بر نیکشهر، 14 ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی سیستان و بلوچستان در مدت فعالیت این سامانه بارشی بیش از 50 میلی‌متر ثبت کردند که این امر سبب طغیان برخی رودخانه های محلی و آبگرفتگی معابر در برخی شهرها و روستاهای استان شد.
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در مجموع از حدود 150 ایستگاه سطح استان بارندگی گزارش شد که نشان دهنده وسعت قابل توجه فعالیت سامانه بارشی در منطقه بود.
وی افزود: همانطور که انتظار می رفت هسته فعالیت سامانه بارشی در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان بود و به طور مشخص شهرستانهای نیکشهر، فنوج، قصرقند، سرباز و برخی نقاط شمال استان بیشترین دریافت بارش از این سامانه را به خود اختصاص دادند.
دیانتی اظهار داشت: در نواحی مرکزی سیستان و بلوچستان نیز بارش های قابل توجهی دریافت شد به طوریکه در شهر ایرانشهر و برخی روستاهای اطراف آن بیش از 40 میلی متر باران بارید.
وی به آخرین وضعیت این سامانه بارشی اشاره کرد و افزود: این سامانه پس از فعالیت مطلوب و وقوع بارش های سنگین در اکثر نواحی سیستان و بلوچستان شب گذشته از مرزهای شرقی کشور خارج شد و به فعالیت خود را در آن سوی مرز ادامه داد.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.