بشیر احمد رئیسی زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ارتباط مخابراتی چهار هزار و 500 نفر در دهستان توتان،محمدان و جمعیت 29 هزار نفری بخش بنت شهرستان نیکشهر از آغاز سامانه بارشی شنبه شب هفته جاری تاکنون شده و این مشکل همچنان ادامه دارد.
وی افزود: هم اینک قطعی تلفن و اینترنت در 96 روستای بخش بنت و شهر بنت وارد چهارمین روز شده و همچنان اطلاعی از خسارت های سیل و بارندگی ها در برخی نقاط صعب العبور روستایی نداریم.
سرپرست بخشداری بنت نیکشهر بیان کرد: قطع ارتباط کل بخش و نبود راه دسترسی به دلیل تخریب راههای خاکی نگرانی برای خسارت های جانی و مالی را افزایش داده است.
وی تصریح کرد:متاسفانه تاکنون تلاش ماموران مخابرات شهرستان نیکشهر نتیجه بخش نبوده است.
رئیسی زاده اظهار داشت: خسارت سیلاب ها، قطعی کامل تلفن و اینترنت باعث شده تا ادارات دولتی امکان ارائه خدمت به مردم را نداشته باشند.
وی با بیان اینکه ماموران مخابرات نیکشهر در حال بررسی و برطرف کردن مشکل اینترنت هستند افزود: طغیان رودخانه ملوران و رودخانه های فصلی محورهای مواصلاتی منتهی به مرکز بخش بنت را قطع کرده است.
معاون برنامه ریزی و هماهنگی فرمانداری نیکشهر گفت: ابنیه فنی راههای روستایی بنت دچار آبردگی شدید و۸۰ متر از سیل بند حفاظتی این شهر دچار خسارات جدی شده است.
وی بیان کرد: کار بازگشایی و عادی سازی تردد از صبح امروز با تلاش راهداران در محور بنت به مرکز شهرستان آغاز شده است.
رئیسی زاده با بیان اینکه خانه های مردم آسیب جدی دیده و نیاز به کمک دارند، افزود: به تعدادی از خسارت دیدگان سیل در شهر بنت توسط هلال احمر اقلام امدادی تحویل شده است.
وی تکمیل پل ملوران در محور بنت به نیکشهر، ابنیه فنی راههای روستایی و آسفالت حداقل 200 کیلومتر از راههای خاکی سطح بخش بنت بویژه دهستان توتان و مهمدان را خواستار شد.
معاون برنامه ریزی و هماهنگی فرمانداری نیکشهر بیان کرد: در بیشتر روستاهای بخش بنت تنها با موتورسیکلت امکان تردد وجود دارد و در دهستان هایی نظیر توتان و محمدان که راههای آن به طول حدود 100کیلومتر خاکی است تخریب و دچار آبردگی شده اند.
به گفته رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان در چند روز اخیر شدت و گستره مکانی فعالیت سامانه بارشی در استان گسترش یافت به طوریکه در این مدت در 150 نقطه بارندگی گزارش شد.
علی ملاشاهی افزود: بیشترین بارندگی این مدت سیستان و بلوچستان با 84 میلی متر در هیچان نیکشهر گزارش شد
به گزارش ایرنا، بخش بنت در 75 کیلومتری غرب نیکشهر واقع شده است.
نیکشهر از شمال به شهرستان های ایرانشهر و دلگان، از شرق به شهرستان های قصرقند و سرباز، از جنوب به شهرستان های کنارک و چابهار، ازغرب به شهرستان فنوج و استان هرمزگان محدود است.
شهرستان نیکشهر با 395 روستا، چهار بخش بنت، لاشار، چانف به مرکزیت آهوران و مرکزی بر اساس سرشماری نفوس و مسکن آبان ماه سال 1395، 141 هزار و 894 نفر جمعیت دارد و در فاصله 510 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.