محبعلی سیستانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارندگی های خوب در حوضه آبریز تالاب بین المللی هامون سبب جاری شدن سیلاب های غیرقابل کنترل افغانستان به منطقه و این تالاب شد.
وی گفت: به دلیل خشکسالی های 2 دهه اخیر تالاب بین المللی هامون از حالت دائمی به حالت فصلی تبدیل شده بود که در سال گذشته شرایط خشکسالی به مراتب سخت تر و بی سابقه ای را تجربه کرد.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان (آبهای داخلی) افزود: همچنین با توجه به اعلام بارندگی های سنگین در هفته جاری در حوزه آبریز هیرمند و افزایش دبی آب این رودخانه و به تبع آن افزایش چشمگیر میزان آبگیری منابع در سیستان سالی پر از امید همراه با رونق تولید برای بخش کشاورزی بویژه صیادان و آبزی پروران پیش بینی می شود.
به گزارش ایرنا، سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای 2 اداره کل شیلات مستقر در زابل و چابهار است که اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان (آبهای داخلی) مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال هستند.
9923**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.