محسن حیدری یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همانطور که انتظار می رفت امروز فعالیت سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان به اوج خود رسید و براساس آخرین اطلاعات دریافتی حداقل 140 نقطه استان را فرا گرفت که در نتیجه این فعالیت برخی رودخانه های محلی و معابر شهرها و روستاهای استان دچار آبگرفتگی شدند.
وی ادامه داد: این سامانه هم به لحاظ پوشش مکانی و‌ هم به لحاظ شدت ریزشی قوی ظاهر شد و ریزش های متوسط تا سنگین در پی داشت به طوری که میزان بارش ها در 30 ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی استان به 30 میلی متر و بیشتر از آن رسید.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: از 17 ایستگاه بارش های 40 میلی متر و بیشتر از آن گزارش شده که بارش های هفت ایستگاه 50 میلی متر و بیش از آن بوده است.
حیدری اضافه کرد: هم اکنون بارش باران در برخی نقاط سیستان و بلوچستان نظیر مهرستان ادامه دارد و انتظار می رود ریزش ها به تناوب تا فردا در برخی نقاط استان ادامه یابد.
وی ادامه داد: اگر چه وقوع این بارش ها منجر به سیلابی شدن برخی معابر و رودخانه های شهرستان های سیستان و بلوچستان شد، اما با توجه به کسری بارش و وضعیت منابع آبی استان، بارندگی های کنونی تا حدودی به تقویت سفره های آب زیر زمینی و مخازن سدهای استان کمک می کند هر چند نمی تواند خشکسالی های گذشته را جبران کند.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری به وضعیت جوی پیش روی سواحل استان اشاره و عنوان کرد: علاوه بر انتظار بارش رگبار باران، رعد و برق و تگرگ بر روی دریا و سواحل جنوب استان، پیش بینی می شود با توجه به وزش باد شدید در این منطقه، دریای عمان متلاطم و توفانی باشد به طوریکه ارتفاع موج به حدود 1.5 تا 2.5 متر و گاهی بیش از آن نیز برسد.
9908 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.