مجید فیاضی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کشاورزان ایرانشهری بیش از 60 هکتار از زمین های کشاورزی خود را به کشت محصول خیار گلخانه ای اختصاص داده اند به طوریکه نسبت به پارسال پنج درصد افزایش یافته است. 
وی افزود: استفاده بهینه از آب، نوبرانه بودن محصول، استقبال خوب خریداران و سوددهی بالا موجب شده کشاورزان هر سال سطح زیرکشت خیار گلخانه ای را افزایش دهند.
مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: از هر هکتار گلخانه های ایرانشهر به طور متوسط 150تن خیار برداشت می شود این در حالیست که در فضای باز در هر هکتار 50 تن خیار تولید می شود.
وی با بیان اینکه خیار گلخانه ای ایرانشهر علاوه بر سیستان و بلوچستان به نقاط دیگر کشور نیز عرضه می شود افزود: کشت این محصول از مهرماه سال گذشته آغاز و برداشت آن که پس از گذشت یک دوره 40روزه آغاز می شود تا اردیبهشت امسال ادامه دارد.
فیاضی اظهار داشت: بیش از 700 نفر به صورت مستقیم و 400 نفر به صورت غیر مستقیم در تولید و عرضه خیار گلخانه ای در شهرستان ایرانشهر مشغول بکار هستند. 
به گزارش ایرنا کشت محصول خیار گلخانه ای در ایرانشهر برای نخستین بار به صورت آزمایشی در سطح 2هکتار در سال 1378صورت گرفت که در پی آن با توجه به سوددهی خوب این محصول کشاورزان هر سال سطح زیر کشت آن را افزایش دادند.
شهرستان ایرانشهر با 30هزارهکتار زمین های زراعی و باغی به عنوان قطب کشاورزی استان سیستان و بلوچستان مطرح است به طوریکه بیش از 17هزار نفر در این بخش مشغول بکار هستند.
7314**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.