به گزارش ایرنا حمیدالدین یوسفی روز شنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران خاش افزود: جابجایی روستاییان و عشایر حاشیه سد مهران و مناطق کوهستانی انجام شده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه سوابقی در موضوع فوت افرادی بر اثر اصابت صاعقه در خاش داشته ایم از مردم انتظار می رود از رفتن به ارتفاعات خودداری کنند.
فرماندار خاش اظهار داشت: از اقشار مختلف مردم و گردشگران درخواست می شود از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه ها و مسیرهای سیلابی اجتناب کنند.
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران خاش با اشاره به اینکه رودخانه سنگان در بارش قبلی با قدرت بالا حریم خود را پاکسازی کرده، گفت: رودخانه های تمندان،کوشه، مهران و حوزه دشت آبخوان، ایرندگان و کارواندر نیز همین وضعیت را دارند که ضرورت دارد کشاورزان و دامداران در اطراف این اراضی موقع بارش ها حضور پیدا نکنند.
وی اظهار داشت: دارو، ملزومات بهداشتی، تجهیزات امدادی، کف کش و پمپ های تخلیه آب در ستاد مدیریت بحران شهرستان خاش تامین شده و هم اینک نیز افزون بر 50 مدرسه و فضاهای عمومی و اختصاصی ارتش آماده اسکان اضطراری هستند.
یوسفی ادامه داد: علاوه بر فعالیت دستگاههای اجرایی سپاه و ارتش هم آماده خدمت رسانی هستند.
وی افزود: در خصوص تامین ارزاق، بیمه محصولات کشاورزی، دامی و تعطیل کردن افزون بر 30 مدرسه قدیمی، فرسوده و تخریبی با صلاحدید مدیران مدارس در صورت وقوع بارش، استقرار دستگاههای سنگین در مسیرهای اصلی و فرعی نیاز است اقدامات فوری انجام شود.
شهردار خاش نیز در این نشست گفت: چهار محله پر خطر این شهر شامل حیدرآباد، محمدآباد، آبترش و اسلام آباد در صورت وقوع سیل دچار آبگرفتگی می شوند.
عبدالمجید تمندانی افزود: 200 منزل در معرض خطر در محلات یاد شده آماده تخلیه اند و به ساکنان اطراف رودخانه و سد مهران هم تذکر داده شده تا در موقع بارش منازل خودشان را ترک و به محل های ایمن بروند.
وی بیان کرد: در صورت وقوع بارش آسیب دیدن بندهای خاکی در اطراف کوه پنج انگشت و بالاتر از محور ترانزیتی خاش به ایرانشهر و مسکن مهر دور از انتظار نیست.
شهردار خاش اظهار داشت: حدود 15 روز است که یک دستگاه بولدوزر ارتش مشغول لایروبی و پاکسازی رودخانه مهران و اطراف هواشناسی این شهرستان است.
7310**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.